سرپرست سازمان آتش‌نشانی بجنورد گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و 232 مورد عملیات آتش نشانی توسط مامورین آتش نشانی در شهرستان بجنورد انجام شده است.

مجید گریوانی سرپرست آتش نشانی شهرداری بجنورد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ از ابتدای امسال تاکنون هزار و 232 مورد عملیات آتش نشانی توسط مامورین آتش نشانی در شهرستان بجنورد انجام شده است، افزود: از این تعدا عملیات آتش نشانی 639 مورد حادثه امداد و نجات و 593 مورد نیز حوادث آتش سوزی بوده است.

وی گفت: در عملیات های آتش نشانی توسط مامورین 420 نفر از حوادث نجات یافتند که از این تعداد 235 نفر مرد و 185 نفر زن بودند.

گریوانی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث آتش‌سوزی در بجنورد مربوط  به منازل مسکونی به صورت جزئی و کلی 100 مورد بوده است، اظهار کرد: اتصالات برقی، به جا ماندن آتش پنهان ، انتقال حرارت و نشت گاز در مجاورت شعله روشن از مهمترین عوامل آتش سوزی است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی بجنورد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 65 مورد آتش سوزی خودرو هم در شهرستان بجنورد روی داده که بیشترین علت اتصالات برقی در خودرو بوده است.

گریوانی بیان کرد: در این مدت 249 حوادث حبس شدگی در اماکن مختلف ،آسانسور ، سرویس بهداشتی، دفع حیوانات مزاحم (مار ، سگ) داخل منزل بوده که آتش‌نشانان بلافاصله به ارائه خدمات ایمنی و امداد و نجات پرداختند.

وی اظهار کرد: به پاس قدردانی از دو آتش نشان فداکار و خانواده ایشان به زودی ایستگاه شماره سه  آتش نشانی واقع در 32 متری شهدا جنب اداره کل فنی و حرفه ای به نام محمد نارمی و ایستگاه شماره 4، انتهای بلوار جانبازان بعد از دانشگاه پیام نور بجنورد  به نام حسین سنخواستی نامگذاری خواهد شد.

گریوانی گفت: در جهت تحقق شعار ایمنی با مشارکت شهروندان از امروز 25 دی ماه فراخوان عکس  برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از اتصالات وسایل گرمایشی و نصب آن در منزل عکس بگیرند و به آدرس firebojnord125@ ارسال کنند و در 22 بهمن ماه امسال به قید قرعه به 100 نفر جوائزی اهدا می شود.

انتهای پیام/آ

امداد رسانی مامورین آتش نشانی به حادثه دیدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.