مدیر کمربند سبز شهرداری مشهد از کاشت یک میلیون اصله درخت در مساحت 4000 هکتاری از کمربندسبز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مرتصی مرجانی گفت: با توجه به وجود هشدار کارشناسان در خصوص بحران آلودگی هوا در گذشته که امروز شاهد آن هستیم پروژه کمربند سبز مشهد از سال 74 آغاز به کار کرد چرا که وسایل نقلیه از عوامل آلوده‌کننده هوا هستند و در مقابل توسعه فضای سبز به رفع این معضل کمک می‌کند.

وی افزود: در این پروژه در قابل 11 عرشه و مساحت 4000 هکتاری بیش از یک میلیون درخت کاشته شده است.

مرجانی گفت: این آمادگی وجود دارد تا پروژه کمربند سبز مشهد در مساحت 29 هزار هکتاری با اعتبارات شهرداری و حمایت‌های دولت اجرایی شود تا در تصفیه و تلطیف هوای شهر، غربال بادهای ورودی و جلوگیری از ورود ریزگردها کمک‌کننده باشد.

وی افزود: در این راستا علاوه بر حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر، به دلیل تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال و حمایت‌های دادگستری از تصرف اراضی جلوگیری شد که این مدیون مشارکت فرابخشی سازمان‌ها است.

مدیر کمربند سبز شهرداری مشهد گفت: انتظار داریم که این مساعدت بیشتر شود و برخی از زمین‌ها که در مالکیت ارگان‌ها و سازمان‌ها است به دلیل اینکه کاربری فضای سبز دارد به ما تحویل دهند تا بتوانیم این پروژه را توسعه دهیم.

مرجانی با تاکید بر مشارکت شهروندان در توسعه کمربند سبز مشهد افزود: حضور مردم باعث تشویق شهرداری در توسعه پروژه کمربند می‌شود که این می‌تواند در قالب حضور جمعیت‌های متعددی از کوهنوردان، ورزشکاران و مردم عادی محقق شود؛ همچنین خوشبختانه تاکنون موردی مبنی بر صدمه زدن شهروندان به فضای سبز در کمربند سبز مشاهده نشده است.

 انتهای پیام// م.م

اهمیت توسعه کمربندسبز مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.