تصادفات رانندگی از آغاز امسال تا کنون جان ۴۷۳ نفر را در مازندران گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۴۷۳ نفر ۹ ماهه امسال بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۵۷ مرد و بقیه زن بودند افزود: ۳۲۳ نفر در جاده‌های برون شهری، ۱۲۸ نفر درجاده‌های درون شهری و ۲۲ نفر نیز در راه‌های روستایی بر اثر تصادف فوت کردند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی از شهرستان‌های ساری و میاندرود با ۷۶، بابل و آمل ۵۷ مورد بیشترین و شهرستان فریدونکنار با ۴ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است گفت: از این تعداد ۱۴۳ نفر عابر پیاده، ۱۱۹ نفر سر نشین، ۱۰۵ نفر راننده، ۹۹ نفر موتور سوار و ۷ مورد نیز دوچرخه سوار بوده اند.

عباسی با بیان اینکه ۹ ماه امسال، ۱۲ هزار و ۴۸۳ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد افزایش داشته است افزود: دستگاه‌های اجرایی این استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی، برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم با هدف کاهش آمار فوتی‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام/ر

مرگ ۴۷۳ مازندرانی در حوادث جاده‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.