ناکارآمدی شیوه‌های اجرایی سابق طرح بر مبنای مداخله صرف شهرداری، عامل نارضایتی شهروندان بوده که باید بر مبنای مشارکت حداکثری مردم و سرمایه گذاران اصلاح و ادامه یابد.

توسعه فضای سبز و مشارکت‌های مردمی دو اولویت شهرداری منطقه ثامنبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  شهردار منطقه ثامن، در نشست اعضای کمیته نظارتی شماره چهار شورا گفت: یکی از عوامل طولانی شدن اجرای طرح، ناکارآمدی کافی شیوه‌های اجرای آن بر مبنای مداخله صرف شهرداری بوده است که باید اصلاح و بر مبنای مشارکت حداکثری مردم و سرمایه گذاران ادامه یابد.

سید مصطفی نعمتی افزود: در همین راستا به دنبال جذب مشارکت‌های مردمی، بخش خصوصی و سرمایه گذاران در اجرای پروژه‌های طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی هستیم و راهکار‌های اصلاح روش‌ها با هدف تسریع این امر را در دستور کار مجموعه مجری طرح قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه محیط کارگاهی منطقه و کمبود شرایط رفاهی از جمله فضای سبز، عاملی برای خروج ساکنین از منطقه بوده، گفت: حضور جمعیت ساکن در بافت است که پویایی و نشاط را برای منطقه به ارمغان می‌آورد و با همین نگاه و نیز باهدف ماندگاری جمعیت ساکن در بافت، توسعه سطوح سبز پیش بینی شده در طرح جامع و همچنین تکمیل و اجرای سریع‌تر پروژه‌های رفاهی را دنبال می‌کنیم.

احمد نوروزی رییس کمیسیون اقتصادی و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد هم در ادامه این نشست با بیان اینکه عدم تمرکز گرایی در اجرای پروژه‌ها و نیز مشارکت حداقلی شهروندان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای طرح، علل اصلی کندی پیشرفت آن است، گفت: امروزه بسیاری از طرح هاو پروژه‌های موفق شهری دنیا نتیجه مشارکت حداکثری بخش خصوصی و سرمایه گذاران است.

انتهای پیام// ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.