مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان‌غربی:

توانمندسازی ایثارگران اولویت برنامه بنیاد شهید و امورایثارگران

مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان‌غربی گفت: توانمند‌سازی ایثارگران با رائه دوره‌های آموزشی و ارائه تسهیلات کارآفرینی در اولویت برنامه‌های بنیاد شهید و امورایثارگران قرار دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد , علی پیام صبح امروز در سومین جلسه کارگروه اشتغال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فرمانداری مهاباد با اشاره به نقش شهداء و ایثارگران در پاسداری از کیان ایران اسلامی در طول 8 سال جنگ تحمیلی،ایجاد اشتغال برای فرزندان این افراد را از اولویت‌ برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد.

وی ادامه داد:ارائه دوره های آموزشی و بسته‌های حمایتی در کنار اختصاص تسهیلات به کارآفرینان ایثارگر و جانباز از جمله اقداماتی است که از جانب این بنیاد و با همکاری سایر ارگانهای ذی‌ربط و بانک‌های عامل به ایثارگران و جانبازان و نیز خانواده‌های معزز شهدا در نظر گرفته شده است.

در ادامه فرماندار مهاباد نیز با اشاره به طرح کارورزی دولت،خاطر نشان کرد:این طرح با وجود تمام محاسنی که دارد نیازمند توجه جدی کارفرمایان و نیز استقبال جوانان تحصیل کرده و بیکار است که در این بین خانواده‌های ایثارگر نیز می‌توانند با نام نویسی در سامانه طرح کارورزی از مزایای آن بهره‌مند شوند.

ایرج شجاعی با اشاره به ویژه بودن شرایط اقتصادی کشور و کم کاری در حوزه اشتغال خانواده‌های ایثارگر و جانباز،از مسئولان ادارات خواست مطالبات آنان را پیگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد:رویکرد همه ادارات باید تسهیل فرآیند اشتغال باشد و سوق دادن ایثارگران به ایجاد واحدهای تولیدی و حمایت مالی از این افراد باشد.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران مهاباد نیز با برشمردن اقدامات صورت گرفته این بنیاد در ارائه خدمات به خانواده‌های شهداء و نیز جانبازان و ایثارگران خاطر نشان کرد: امسال به 9 نفر از خانواده‌های ایثارگران تسهیلات مشاغل خانگی داده شد و 4 نفر از فرزندان خانواده‌های شهداء در ادارات آموزش پرورش و استاندارد استخدام شدندهمچنین توانستیم تسهیلات بانکی به مبلغ حدود 200 میلیون تومان به خانواده های ایثارگران و جانبازان پرداخت کنیم.

رئیس اداره استاندارد نیز با اشاره به بکارگیری 67 درصدی فرزندان خانواده‌های شهداء و ایثارگران در این اداره،خاطر نشان کرد:این به کارگیری‌ها در دو بخش دولتی و خصوصی که تحت نظر این اداره فعالیت می‌کنند صورت گرفته است.

انتهای پیام/ع

سومین جلسه کارگروه اشتغال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.