مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ۲ کارخانه ذرت خشک کنی بخش خصوصی با ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن در ایرانشهر فعال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، فروزان میری مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ایرانشهر از جمله مناطق حاصلخیز سیستان و بلوچستان است که سالانه بیش از هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آن به کشت ذرت دانه‌ای اختصاص یافته است.

میری ادامه داد: از این میزان زمین‌های کشاورزی سالانه پنج هزار تن ذرت دانه‌ای در ایرانشهر برداشت و روانه بازار فروش می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان با هدف حمایت از بخش تولید در زیرساخت‌های کشاورزی اقدام به خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله ذرت می‌کند.

وی افزود: ذرت از کشاورزان خریداری و از طریق بورس برای آنان به فروش می‌رسد.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان گفت: ذرت دانه‌ای ایرانشهر برای مصارف دام و طیور به مناطق مختلف کشور عرضه می‌شود.

باسط برهانزهی یکی از کارخانه داران ذرت خشک کنی ایرانشهراظهار داشت: در گذشته محصول ذرت کشاورزان این شهرستان توسط دلالان ارزان خریداری و برای خشک کردن به مناطق دیگر کشور حمل می‌شود.

وی بیان کرد: هم اینک محصول ذرت کشاورزان ایرانشهری در این کارخانه بدون واسطه خشک و با قیمت هر کیلوگرم ۱۶ هزار ریال به فروش می‌رسد.

وی افزود: این کارخانه با هفت میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی هفت نفر در حال فعالیت است.

شرایط مناسب آب و هوایی ایرانشهر سبب شده تا در چهار فصل سال شاهد کاشت، داشت و برداشت انواع محصولات زراعی در این شهرستان باشیم.

ایرانشهر در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر ترانزیتی چابهار، زاهدان- میلک و چابهار - بم واقع شده است.

انتهای پیام/ع

سالانه پنج هزار تن ذرت دانه‌ای در ایرانشهر برداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار