مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: افزون بر ۳۰ هزار تن ذرت دانه‌ای از نیمه دوم آبانماه تا کنون از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

برداشت ۳۰ هزار تن ذرت دانه‌ای در ایرانشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن شاه، ولی بر مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر اظهار داشت: با وجود اینکه در دیگر نقاط کشور برف، باران و سرما حاکم است، شرایط مساعد آب و هوایی ایرانشهر سبب شده تا کشاورزان این شهرستان در این فصل از سال ذرت دانه‌ای برداشت کنند.

شاه، ولی بر بیان کرد: ایرانشهر یکی از مناطق حاصلخیز سیستان و بلوچستان است که در چهار فصل سال می‌توان محصولات فصلی و غیرفصل را از زمین‌های کشاورزی آن برداشت کرد.

وی افزود: امسال ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر به کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برداشت ذرت دانه‌ای تا نیمه دوم دیماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر متوسط برداشت ذرت دانه‌ای در هر هکتار را پنج تن عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود بیش از ۵۵ هزار تن از این محصول در شهرستان برداشت شود.

شاه، ولی بر اظهار داشت: سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای در ایرانشهر نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی سوددهی بالا و خرید تضمینی این محصول از سوی دولت را مهمترین دلیل افزایش سطح زیر کشت ذرت در ایرانشهر برشمرد و افزود: محصول ذرت دانه‌ای این شهرستان علاوه بر مرغداری‌های سیستان و بلوچستان به استان‌های همجوار از جمله خراسان جنوبی و رضوی ارسال می‌شود.

شاه ولی بر بیان کرد: حدود ۷۰۰ نفر در شهرستان ایرانشهر به کار کاشت، داشت و برداشت محصول ذرت اشتغال دارند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کشت محصول ذرت در این شهرستان در اواخر شهریور و برداشت آن نیز پس از یک دوره ۱۰۰ روزه انجام می‌شود.

ایرانشهر با ۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی زراعی و باغی و ۱۷ هزار بهره بردار به عنوان قطب کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است.

انتهای پیام/ع

برداشت ذرت دانه‌ای در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار