نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت:قدرت و امنیت موجود در کشور مرهون خون شهداست و شهیدان در دفاع مقدس هیمنه دشمنان اسلام را شکستند و لرزه بر تن دشمنان انداختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت الاسلام سرایی  نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی در  هفتمین  یادواره 57 شهید روستای قره باغ  که  مقارن با چهلمین روز شهادت شهید توحید ملک زاده  در منطقه انزل ارومیه برگزار شد،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام گفت:روستای قره باغ روستایی است که در هشت سال دفاع مقدس ، دوران انقلاب اسلامی ۵٧ شهید والامقام را تقدیم انقلاب و نظام کرده است و امروز شاهد مراسم گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان والامقام هستیم.

وی ضمن اشاره به نقش شهدا در دفاع مقدس گفت: قدرت و امنیت موجود در کشورمان را مدیون شهدا هستیم و در دفاع مقدس شهدا بودند که هیمنه دشمنام اسلام را شکستند و لرزه بر تن دشمنان انداختند.

حجت الاسلام سرایی ضمن تاکید بر حفظ  و ترویج  فکر و روحیه انقلابی تصریح کرد: چنانچه روحیه انقلابی و جهادی  در کشور حاکم باشد به یقین مشکلات زیادی رفع خواهد شد و کسانی همچون شهید مهدی باکری نیز با روحیه انقلابی و جهادی قدم در راه آرمان های انقلاب  برداشته و به شهادت رسیدند.


دشمنان انقلاب از قدرت ایمان جوانان ایران اسلامی می هراسند


محمد مهدی شهریاری  استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به این که مردم ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با توسل به قدرت ایمان و اعتقاد به خداوند توانستند بر دشمنان پیروز شوند گفت: همه کشور های دنیا صدام را در دفاع مقدس یاری می کردند اما نیروی ایمان جوانان انقلابی توانست بر آنها غلبه کند.
وی با بیان این که نزدیک به چهل سال است که دشمنان خواب براندازی نظام اسلامی را می بینند ،افزود: ما باید همواره در صحنه باشیم چرا که تنها کشوری که در برابر دنیای سلطه ایستاده ایران اسلامی است.
حسن خانی فرماندار ارومیه نیز در این مراسم  با اشاره به این که منطقه قره باغ همیشه پرچم دار دفاع از این مرز و بوم یوده است ،گفت: 57 شهید این منطقه سندی بر ایستادگی و رشادت فرزندان این مرز و بوم است.

در تداوم این همایش ، مسئولین و خانواده شهدا در مزار شهدای روستای قره باغ حضور یافته و با نثار گل به روح پاک شهیدان ادای احترام کردند.

شهید مرزبان  توحید ملک زاده در حادثه تیراندازی ماکو به دست اشرار مسلح در مرز ایران و ترکیه به شهادت رسید.

روستای قره باغ با جمعیت 1300 نفر و 57 شهید به دیار شهدا معروف است که یکی از اولین شهدای مدافع حرم آذربایجان غربی ،شهید رضا نقشی از این دیار می باشد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.