مرکز MRI بیمارستان امام‌خمینی(ره) اردبیل به بهره‌برداری رسید

با حضور مسئولان استان اردبیل مرکز ام‌آرآی بیمارستان امام‌خمینی(ره) اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدرت اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در آیین افتتاح این بخش درمانی تصریح کرد: پیش از این یک مرکز MRI  دولتی در بیمارستان علوی اردبیل و 2 مورد نیز توسط بخش خصوصی فعال شده بود.

وی تصریح کرد: به دلیل نیاز مبرم بیماران به MRI دستگاه و تجهیزات لازم خریداری شد و با وجود کمبود فضاهای فیزیکی بخشی از بیمارستان تروما برای راه‌اندازی این بخش اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه 6 میلیارد تومان برای خرید دستگاه و 2 میلیارد تومان برای احداث ساختمان در ۸۰۰ مترمربع هزینه شده است، اضافه کرد: دستگاه خریداری شده کیفیت تصویر بسیار بالایی دارد.

به گفته اخوان اکبری،MRI  بیمارستان امام خمینی قادر به ارائه تصویر با حذف تصاویر زاید، تصویربرداری از کل بدن و بازسازی تصویر تا سطح عروق قلبی است و می‌تواند بدون محدودیت وزن بیمار و  تزریق دارو تصویر ارائه دهد.

وی افزود: این دستگاه از محل اعتبار طرح تحول سلامت در مهر ماه ۹۵ خریداری شده و از روزهای آینده قادر به ارائه خدمات به بیماران سرپایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیمارستان تروما تا یک سال دیگر با ۵۰۰ تخت خواب به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: این بخش قادر به پوشش کل بیمارستان است.

انتهای پیام/ح

افتتاح بخش MRI در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۳ دی ۱۳۹۶
با سلام . ای کاش دستگاه سی تی اسکن 64 اسلاید نیز در بیمارستان امام خمینی راه انداری شود تا بیماران قلبی نیز بتوانند استفاده کنند . در اردبیل ستی اسکن 16 اسلاید وجود دارد .