معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان رضوی از امحا بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق در گناباد خبر داد و گفت: به صورت میانگین ۹۵ درصد از کالا‌های قاچاق کشف شده امحا می‌شود.

بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق در گناباد امحا شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ قاسم نوایی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای این شهرستان افزود: کالای قاچاق بعد از استعلام از مراکز بهداشت و جهاد کشاورزی برای حفظ سلامت جامعه نابود می‌شود.

وی گفت:این کالا‌ها شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی، دخانیات، کیف و البسه مستعمل و میوه‌های خارجی بوده است.

معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان رضوی افزود: چهار هزار و ۲۰۰ پرونده قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال در مراجع قضایی خراسان رضوی تشکیل شده که اکنون در دست رسیدگی است.

نوایی تاکید کرد: پنج درصد کالا‌های قاچاق کشف شده که شامل برنج و چای هستند بعد از انجام آزمایش‌های لازم و اطمینان از سلامت کیفی، از طریق شرکت‌های تعاونی در چرخه مصرف قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اثرات زیانبار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق بر سلامت مردم، گفت: ۸۰ درصد این لوازم به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که عمدتا کالا‌های تقلبی و یا بی کیفیت است و بعضا گزارش شده که مصرف این کالا‌ها ناراحتی‌های پوستی و اختلال در بینایی را به دنبال داشته است.

معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان رضوی افزود: دارو‌ها و پودر‌های بدنسازی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، مورد تایید بهداشتی نیست و بعد از کشف امحا می‌شود.

فرماندار گناباد هم در ادامه این جلسه  از کشف ۷۵ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از ابتدای امسال خبر داد و افزود: بیشتر این کالا‌ها برنج، لوازم آرایشی و بهداشتی، قرص‌های ترامادول و سموم دفع آفات نباتی است.

محمد علی پور گفت: کشف برخی اقلام قاچاق مانند پارچه و انواع گوشی تلفن همراه و باطری‌های وسائل نقلیه در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۸۶ و ۱۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام //ز. ج
 

امحا کالا‌های قاچاق در گناباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.