فرماندار شهرستان گرمسار گفـت: روستاها به کارگاه تولیدی اشتغال تبدیل شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ داریوش طاهری فرماندار شهرستان گرمسار در جمع اهالی روستای قاطول از توابع بخش مرکزی گرمسار با بیان اینکه سهم تسهیلات اشتغال پایدار شهرستان حدود ۱۲۰ میلیارد ریال است، گفت: سهم صنایع کوچک روستایی در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه روستا باید با برنامه ریزی مناسب پیگیری شود.

 

وی با بیان اینکه در شورای برنامه ریزی گرمسار نسبت به تدوین بسته ای با سیاست معین به منظور توسعه پایدار روستایی اقدامات خوبی صورت گرفته شده است، افزود: جایگاه روستاها در برنامه های کلان توسعه‌ و آمایش کشور به عنوان قطب مولد و پایه دیده شده است.

 

فرماندار گرمسار با بیان اینکه فعالیت های مستمر دولت باعث افزایش خدمت رسانی به روستائیان و توسعه پایدار روستایی طی سنوات اخیر شده است، ابراز داشت: مسئولان باید با توجه به پتانسیل ها و استعدادهای هر کدام از مناطق روستایی، برای ساکنان آن فرصت شغلی پایدار را ایجاد کنند.

 

طاهری با بیان اینکه تلاش برای افزایش مشارکت بخش روستایی در تعاونی ها و سهامدار کردن مردم باید در اولویت فعالیت مسئولان در روستاها قرار گیرد، تصریح کرد: بی شک ظرفیت های بی شماری در روستاها وجود دارد که باید با بهره گیری از آن ها، هر روستا به یک کارگاه تولیدی برای اشتغال افراد تبدیل شود.

 

وی افزود: علیرغم محدودیت های مالی دولت اقدامات زیرساختی نظیر به سازی و آسفالت معابر روستایی، ترمیم جوی ها، جدول کشی معابر روستایی به خوبی انجام شده است که برای توسعه روستاها این امور کافی نیست لذا این مهم می طلبد تا ساکنان مناطق روستایی با کمک بخشداران، دهیاران و اعضای شورای روستا و با بهره گیری از امکاناتی موجود نسبت به ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک اقدام کنند.


انتهای پیام / ق


سهم گرمسار از تسهیلات اشتغال پایدار ۱۲۰ میلیارد ریال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار