در دهه فجر سال جاری تمام مناطق شهری استان سمنان تحت پوشش اینترنت (4G) قرار می گیرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید مسعود میر رضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: همچنین فاز اول دولت الکترونیک در استان سمنان نیز در دهه‌فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا کمیته توسعه دولت الکترونیک با دبیری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سمنان تشکیل شده است اظهارداشت: 44 دستگاه دولتی در پنجره واحد دولت الکترونیک خدمات ارائه می دهند.

میر رضایی از شناسایی و اولویت بندی روستاهای فاقد پوشش پهن باند در راستای توسعه دولت الکترونیک، خبرداد وافزود: ایجاد زیرساخت مناسب برای بهره مندی جمعیت روستایی استان سمنان ازدولت الکترونیک ضروری ومهم است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان به اقدامات این اداره کل برای فراهم آوردن بسترهای لازم برای ایجاد دولت الکترونیک در مناطق روستایی اشاره داشت وبیان داشت : وزارت ارتباطات در راستای این موضوع در سطح ملی یک هزار روستا را از ATM بهره‌مند کرده که سهم روستاهای استان سمنان نیز در این حوزه 10 روستا بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد روستاهای شرق استان به سایر روستاهای استان بیشتر است تصریح کرد: این طرح در پنج روستای شهرستان های شاهرود و میامی، سه روستا دامغان،یک روستای سمنان ویک روستای گرمسار اجرا شد.

میررضایی از بهره مندی 10 روستای دیگر استان سمنان از ATM در آینده نزدیک خبر داد وافزود: تلاش بر این است که به ‌تدریج همه روستاهای بالای 20 خانوار از خدمات اینترنتی بهره‌مند شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تعداد ATM شهری و روستایی در این استان را 22 عدد ذکر کرد و بیان داشت: در بسیاری از مناطق روستایی و دورافتاده استان نیز از خدمات ارتباطی بسیار زیادی برخوردارند.

انتهای پیام / ذ

افتتاح فاز اول دولت الکترونیک در استان سمنان در دهه‌ فجر امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.