معاون اجرایی ستاد دیه کشور از آزادی ۱۱۰ هزار زندانی جرائم غیر عمد در ۸ سال فعالیت ستاد دیه کشور خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احسانی معاون اجرایی ستاد دیه کشور با بیان این که زمینه آزادی ۶۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در استان فارس فراهم شده است، اظهار کرد: گروهی متشکل از نمایندگان ستاد دیه کشور، صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور و بیمه مرکزی با سفر به استان‌ها پرونده زندانیان جرائم غیر عمد سوانح ترافیکی را بررسی می‌کنند تا با عمل به قانون بیمه اجباری شخص ثالث، زمینه آزادی این زندانیان تا پایان سال را فراهم کند.

وی ادامه داد: قانون بیمه اجباری شخص ثالث در اردیبهشت پارسال تصویب شد و با اجرائی شدن این قانون شاهد کاهش زندانیان جرائم غیر عمد سوانح رانندگی بودیم.

معاون اجرایی ستاد دیه کشور تصریح کرد: بر اساس قانون بیمه اجباری شخص ثالث، صندوق تامین خسارت‌های بدنی و بیمه‌ها تکالیفی دارند که با عمل به آن دیگر شاهد زندانی شدن محکومان جرائم غیر عمد سوانح ترافیکی نخواهیم بود.

احسانی همچنین به آزادی ۹ هزار و ۱۴۳ زندانی جرائم غیر عمد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با کمک خیران، مسئولان، شاکیان و اولیای دم، از ۷۴۲ میلیارد تومان بدهی این زندانیان ۲۷۰ میلیارد تومان بخشیده و با تامین مابقی آن از سوی خیرین زمینه آزادی این زندانیان فراهم شد.

احسانی همچنین یادآور شد: در ۸ سال فعالیت ستاد دیه کشور ۱۱۰ هزار زندانی جرائم غیر عمد آزاد شده است.

انتهای پیام/ن

صحبت های معاون اجرایی ستاد دیه کشور در شیراز

برچسب ها: اخبار فارس ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار