امسال بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال از محل عوارض آلایندگی و مالیات بر ارزش افزوده به حساب ۵۵۳ دهیاری کهگیلویه و بویراحمد واریز شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مدیرکل امور مالیاتی استان  در سال جاریبا بیان اینکه رقم تحقق درآمد‌های مالیاتی ۹ ماه گذشته سال جاری نسبت به برنامه مصوب حدود ۹۹ درصد بود گفت:امسال از این رقم پرداختی، از محل عوارض آلایندگی و مالیات بر ارزش افزوده بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال به حساب ۵۵۳ دهیاری واریز شد که نقش مؤثری در افزایش سطح برخورداری شاخص‌ها و آبادانی روستا‌ها داشته است.


محمدعلی غفاری افزود: از ابتدای امسال تا آذرماه در مجموع بیش از ۳۴۷ میلیارد ریال از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده متناسب با سرانه جمعیت علاوه بر دهیاری ها به شهرداری‌ها نیز پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.


غفاری ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته ۲۹۱ میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری‌ها و شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد کمک شده بود.


وی بیان کرد: این رشد اعتبار نقش مؤثری در افزایش سطح برخورداری شاخص‌ها، عمران و آبادانی روستا‌ها داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت پرداخت مالیات در برقراری عدالت اقتصادی و توسعه متوازن اشاره کرد و گفت: وصول مالیات از صاحبان درآمد و ثروت گامی ارزنده برای تعادل بخشی روند توسعه مناطق شهری و روستایی و افزایش رفاه عمومی محسوب می‌شود.


وی از اقساطی کردن بلند مدت اصل بدهی مالیاتی برای تسهیل در وصول مالیات و رونق بنگاه‌های اقتصادی خبر داد و افزود: مؤدیان مالیاتی می‌توانند در مدت زمان ۳۶ ماه به‌صورت اقساط اصل بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند.


مدیرکل امور مالیاتی استان،کهگیلویه و بویراحمد را یکی از استان‌های پیشرو در پرداخت مالیات در سطح کشور اعلام کرد و ادامه داد: از نظر پرداخت به‌موقع مالیات از سوی مردم قانون مدار، این استان پایین‌ترین معوقات مالیاتی در کشور را دارا است.


استان ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ هزار مؤدی مالیاتی دارد.

انتهای پیام/د

کمک۱۰ میلیارد ریالی امور مالیاتی به دهیاری‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.