عضو هیئت علمی دانشکده دندان‌پزشکی شهید بهشتی گفت: پیشگیری در حوزه سلامت دهان و دندان از ضرورت‌های نظام سلامت خبر داد.
 
پیشگیری در حوزه سلامت دهان و دندان از ضرورت‌های نظام سلامت/ سلامت دهان و دندان نباید قربانی زیبایی شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آرش خجسته عضو هیئت علمی دانشکده دندان‌پزشکی شهید بهشتی در سیزدهمین کنگره انجمن جهانی تحقیقات دندانپزشکی شاخه ایرانی گفت: سطح سواد سلامت در حوزه دهان و دندان در جامعه بالا نیست و باید روی موضوع پیشگیری و سلامت دهان و دندان برنامه‌های جامع در نظر داشت.

وی افزود: در سال‌های اخیر مردم به کارهای زیبایی دهان و دندان روی آورده اند و حوزه سلامت مغفول مانده است و از آنجایی که سلامت دهان و دندان مقدم بر زیبایی است باید با آگاه‌سازی جامعه موضوع سلامت و پیشگیری را در جامعه پررنگ جلوه دهیم تا شاهد بیماری‌های دهان و دندان، هزینه‌های بالا در وزارت بهداشت نباشیم.

خجسته گفت: حوزه پیشگیری بیماری‌های دهان و دندان از موضوعاتی است که باید در نظام سلامت مورد بازنگری قرار بگیرد و با آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در این حوزه شاهد ارتقای سلامت دهان و دندان در جامعه باشیم.

 آمار رو به رشد مراجعه به کلینیک‌های زیبایی دندان

عضو هیئت علمی دانشکده دندان‌پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: بسیاری از درمان‌های امروز دهان و دندان با تبلیغاتی که می‌بینید در تضاد است و مردم باید بین زیبایی، عملکرد و سلامت توازن برقرار کنند و به هر سه موضوع بپردازند تا درگیر عوارض متعدد نشوند.

وی با اشاره به آمار رو به رشد مراجعه به کلینیک‌های زیبایی دندان و تبلیغات فضای مجازی گفت: پست‌هایی که به حوزه زیبایی می‌پردازند بالاتر از میلیون هستند، در صورتی که پست‌هایی که به حوزه درمان و سلامت می‌پردازند کمتر از هزار هستند که این موضوع می‌تواند اهمیت سلامت را مقدم بر زیبایی قلمداد کنیم و به مردم جامعه هشدار دهیم که بسیاری از تبلیغات فضای مجازی با  سلامت همخوانی ندارد.

خجسته در پایان موضوع پیشگیری در سلامت دهان و دندان از ضرورت‌های نظام‌های سلامت اعلام کرد و خواستار اهمیت موضوع درمان و پیشگیری توسط متخصصان حرفه‌ای شد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار