عطایی گفت: پیشگیری و بهداشت دهان و دندان اهمیت بالایی دارد و باید فرهنگ مردم را به این سمت سوق بدهیم که آنها خود مطالبه‌گر باشند.

لزوم توجه ویژه به پیشگیری در بهداشت دهان و دندانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لیلا عطایی دندانپزشک عمومی و رئیس دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در افتتاحیه این کنگره که صبح امروز در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انجمن دندان پزشکان عمومی ایران اغلب کارهای جدیدی در زمینه صنفی و علمی انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: 2 سال پیش در کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران مطرح کردیم که باید قبل از درمان به بهداشت توجه داشته باشیم، همچنین پنلی را به این موضوع اختصاص دادیم که سال پیش این پنل گسترده‌تر شد.

دندانپزشک عمومی و رئیس دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران افزود: امسال شعار کنگره این است که سلامت و بهداشت دهان و دندان باید در اولویت قرار بگیرد زیرا ما در هزاره سوم هستیم و در این هزاره همه موضوعات رو به سایبری شدن و تبلیغات گسترده می‌رود، بنابراین اغلب بهداشت و سلامت دهان و دندان فراموش می‌شود.

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران برای نخستین بار توجه به بهداشت و سلامت دهان و دندان را پایه‌گذاری کرد.

ضرورت همکای رسانه‌ها با انجمن دندانپزشکی برای سلامت دهان و دندان جامعه

عطایی تاکید کرد: تعداد دندانپزشکان عمومی در کشور بیشتر از متخصصان است بنابراین انجمن دندانپزشکان عمومی ایران رسالت و وظیفه بیشتری را به عهده دارد رسانه‌ها نیز باید به مردم کمک کنند، همچنین رسانه ها باید با انجمن دندانپزشکان عمومی ایران همکاری داشته باشند تا بتوانند پیشنهادهایی که می‌دهیم،‌ منعکس کنند.

وی تصریح کرد: پیشگیری در حوزه دندانپزشکی بسیار اهمیت دارد و ما باید فرهنگ مردم را بالا ببریم به طوری که آنها خود در زمینه بهداشت و سلامت دهان و دندان مطالبه‌گر باشند.

دندانپزشک عمومی و رئیس دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: متاسفانه تا به امروز وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی نتوانسته‌اند در بحث پیشگیری انتظارات انجمن دندانپزشکان عمومی ایران را برآورده کنند، البته ممکن است در آینده گروه‌هایی در وزارتخانه باشند که بخواهند در زمینه پیشگیری و بهداشت دهان و دندان با ما همکاری داشته باشند، متاسفانه امروزه درمان مقدم بر پیشگیری و بهداشت دهان و دندان واقع شده است و حتی گاهی درمان نیز تحت پوشش تبلیغات زیبایی قرار می‌گیرد.

عطایی اظهار کرد: متاسفانه تا به امروز وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با انجمن دندانپزشکان مشورت نکرده است. بیشتر افرادی که در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در کادر اجرایی قرار دارند متخصص هستند و وظیفه آنها درمان است ما پیشنهاد کردیم که گروهی از دندانپزشکان جامع‌نگر با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی همکاری کند.

وی یادآور شد: ما امیدواریم که با همکاری رسانه‌ها و غنی‌سازی فرهنگ مردم به این سمت حرکت کنیم که پیشگیری و بهداشت دهان و دندان مقدم بر درمان باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار