شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کرمان که از چهارشنبه ۱۳ آذر فعالیت خود را آغاز کرده بود، شامگاه سه‌شنبه به کار خود پایان داد.

نمایشگاه بزرگ کتاب استان کرمان خاتمه یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، وحید محمدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان داشت: نمایشگاه کتاب در کرمان سالانه برگزار می‌شود و این نمایشگاه بر اساس نظرسنجی و آسیب‌شناسی نمایشگاه در دوره گذشته برنامه‌ریزی می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه در سایت دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کرمان واقع در اتوبان کرمان باغین بر اساس یک تصمیم جمعی است گفت: زمانی که نمایشگاه در مصلی برگزار می‌شد در کرمان فضای مناسب نمایشگاهی وجود نداشت.

 معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه برای برگزاری نمایشگاه نیازمند یک فضای استاندارد نمایشگاهی هستیم افزود: امکان برگزاری نمایشگاه با داربست و چادر هم استاندارد نیست و هم به صلاح نیست.

 وی با اشاره به اینکه با تفاهم‌نامه با شهرداری کرمان هر نیم ساعت یکبار سرویس برای نمایشگاه برقرار بود خاطر‌نشان کرد: یکی از مشکلات سال گذشته نبود سرویس ایاب و ذهاب بود که سعی کردیم امسال مرتفع شود.

 محمدی با بیان اینکه موسسات تبلیغاتی برای تبلیغات برگزاری نمایشگاه کمک کردند و بنر‌های تبلیغاتی نمایشگاه در ۶۰ نقطه شهر کرمان و بعضی شهرستان‌ها نصب شد گفت: در دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی انجام شد، اما شبکه‌های مجازی در این ایام دچار اختلال شدند و نتوانستیم از این طریق اطلاع‌رسانی خوبی انجام دهیم.

 وی با اشاره به تغییر زمان برگزاری نمایشگاه امسال کتاب کرمان از آبان به دی‌ماه بیان کرد: معمولا در آبان‌ماه به‌صورت همزمان چندین نمایشگاه کتاب در سراسر کشور برگزار می‌شد که به‌همین دلیل امکان حضور ناشران را در استان کرمان نداشتیم و از جهتی کتاب‌فروشی‌های سطح شهر نیز به‌دلیل اینکه آبان زمان رونق اقتصادی آن‌ها بود، گلایه‌مند بودند.

انتهای پیام/ح

دفترنمایشگاه شانزدهم کتاب کرمان  بسته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.