معاون استانداری فارس گفت: هر کیلو تخم مرغ با قیمت ۵ هزار و ۳۰۰ تومان در مرغداری‌ها و ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در محل توزیع عمده در شیراز عرضه می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در نهمین جلسه ستاد تنظیم بازار فارس گفت: تعادل بخشی عرضه و تقاضای تخم مرغ و کنترل قیمت آن برای مصرف کنندگان در اولویت اصلی ستاد تنظیم بازار استان باشد.

وی افزود: با توجه به تولید ۴۷ هزار تن تخم مرغ در سال و مصرف سالانه ۴۸ هزار تن در استان فارس، ستاد تنظیم بازار باید با برنامه ریزی در بازه‌های مختلف زمانی این کمبود را مرتفع و تعادل را در بازار استان ایجاد کند.

رحمانی ادامه داد: با توجه به مصرف روزانه ۱۲۸ تن تخم مرغ در استان و برگزاری جلسه با شرکت تعاونی مرغ تخمگذار و توزیع تخم مرغ تولیدی استان مقرر شد هر کیلوگرم تخم مرغ با قیمت ۵۳۰۰ تومان در مرغداری‌ها و ۵۵۰۰ تومان در محل توزیع عمده در شیراز عرضه شد.

وی بیان کرد: تاکنون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مرغداری‌های استان را درگیر نکرده و استان فارس در تامین تخم مرغ مصرفی تا حدود زیادی خودکفاست و با واحد‌هایی که تا آخر سال به تولید می‌رسند مازاد بر نیاز استان هم تولید خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اظهار کرد: بحث تنظیم بازار تخم مرغ به اتحادیه مرغ میهن (اتحادیه مرغ تخمگذار) در کشور واگذار شده و در صورت نیاز به عرضه مستقیم و گسترده و در صورت نیاز واردات، این اتحادیه نیاز بازار مصرف را برآورده می‌کند و با اقدامات این اتحادیه و همکاری اصناف، خوشبختانه قیمت تخم مرغ کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.

رحمانی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی به منظور تنظیم بازار و مرتفع ساختن نیاز تخم مرغ واحد‌های صنفی و صنعتی، آن‌ها را به سمت خرید پودر تخم مرغ تشویق کرده تا تولید و واردات تخم مرغ تازه فقط به مصارف خانگی اختصاص یابد.

وی با توجه به افزایش قیمت محصولات لبنی در استان فارس اعلام کرد: در استان فارس روزانه ۱۶۰۰ تن شیر تولید می‌شود که روزانه هزار و ۲۰۰ تن شیردرکارخانه‌های لبنی استفاده می‌شود و ۴۰۰ تن در کارگاه‌های کوچک (لبنی، بستنی بندی) و کارخانه‌های سایر استان‌ها استفاده می‌شود.

معاون استاندار فارس درباره افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی که در نهایت به افزایش قیمت محصولات لبنی انجام شده تصریح کرد: اقدامات زیادی در کارگروه تنظیم بازار انجام شده و در نهایت قیمت محصولات لبنی در استان به قیمت قبل بازگشته است که امید می‌رود با همکاری‌های چند جانبه و بخصوص همکاری که بین اتحادیه‌های دامداران استان و اتحادیه‌های صنایع لبنی و کارخانه‌ها وجود دارد قیمت‌ها حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/ر

 مصرف روزانه ۱۲۸ تن تخم مرغ در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.