معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت:با فعال سازی مجدد واحد های صنفی نیمه فعال در آذربایجان غربی برای 5هزار نفر اشتغالزایی می شود.

اشتغالزایی برای پنج هزار نفر با فعال سازی واحدهای صنفی نیمه فعال در آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محمد دهقان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به  شناسایی دو هزار و ۵۰۰ واحد صنفی نیمه فعال در استان گفت: در این رابطه زمان‌بندی فعال‌سازی آن‌ها از سال گذشته آغاز و تا سال ۹۹ ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود پنج هزار اشتغال جدید در این زمینه ایجاد شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تسهیلات مورد نیاز برای راه‌اندازی این واحد‌ها دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است اظهار کرد: کل تسهیلات پرداختی نیز تاکنون چهار هزار و ۸۴۰ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به وضعیت شهرک و مجتمع صنفی نمایشگاه اتومبیل شهرستان نقده بیان کرد: در این زمینه زمینی به مساحت سه هکتار به سرمایه‌گذار با عقد قرارداد واگذار و از سال ۹۴ آغاز به احداث شد.

دهقان گفت: این مجتمع هم اکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از ۱۰۱ واحد مجتمع ۳۳ واحد در حد سقف پوشش داده و تعداد ۳۸ واحد در حد دیوار چین و تعداد ۲۹ واحد پی‎کبی شده است.

وی تصریح کرد: مقرر بود این پروژه در مدت دو سال به بهره‌برداری برسد، اما با وجود مشکلاتی همچون عدم مشارکت بنگاه‌های عضو مجتمع و اختلافات ملی بخش خصوصی با اتحادیه مدت زمان احداث طولانی شد.

وی با اعلام اینکه شرکت‌های صنعت پخش کالا به عنوان حلقه‌های اصلی توزیع، نقش مهمی در اقتصاد کشور از طریق کنترل و تنظیم بازار، حذف واسطه‌ها و روانسازی نظام توزیع ایفا می‌کنند افزود: هم‌اکنون در مجموع ۵۶ شرکت پخش اعم از استانی، سراسری، منطقه‌ای و شرکت پخش استانی هم جوار در آذربایجان‌غربی وجود داشته و یک هزار و ۱۸۱ نفر در آن مشغول به کار هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد اداره فرش در آذر ماه امسال تصریح کرد:در ماه گذشته در راستای بررسی و تصمیم‌گیری در زمینه نحوه مشارکت در نمایشگاه فرش دستباف منطقه آزاد ماکو، جلسه‌ای برگزار و پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد زمان برگزاری نمایشگاه ۱۷ تا ۲۰ بهمن سال جاری همزمان با دهه مبارکه فجر در محل نمایشگاه‌های منطقه آزاد ماکو انتخاب شود.

انتهای پیام/ح

برپایی نمایشگاه فرش همزمان با دهه فجر در ماکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.