مشکل رومینگ آنتن تلفن های همراه در شهرستان های مرزی استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل امروز در نشست با فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد مغان افزود: طبق پروتوکل بین ایران و آذربایجان حداکثر ضریب نفوذ آنتن 2 کیلومتر در خاک کشور همسایه می باشد که در صورت عدم رعایت این موضوع به لحاظ حقوق بین المللی دچار مشکل خواهیم شد.

وی گفت: در حال حاضر به طور موقت طرح وزارت برای حل این مشکل اطلاع رسانی و آموزش مشترکان برای تنظیم گوشی های تلفن همراه می باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل به درخواست و پیگیری 93 آنتن سایت های BTS برای حل مشکل استان اردبیل از وزارت مربوطه اشاره کرد و افزود: 17 دستگاه از این آنتن ها برای رفع مشکل شهرستان پارس آباد در نظر گرفته خواهد شد.

رزمی همچنین از پوشش اینترنت 4 G همراه در 200 روستای شهرستان پارس آباد تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه پایدار روستایی قدم های خوبی برداشته و در این راستا در فاز اول از 60 هزار روستای کشور یک هزار روستا برای ارتقای سطح ICT انتخاب شده است.

رزمی تصریح کرد: سهم استان اردبیل از این تعداد 25 روستا است و سه روستای شهرستان پارس آباد هم در اجرای این طرح از تجهیزات ATM برخوردار خواهند شد.

 

انتهای پیام/ع

انتخاب یک هزار روستا از 60 هزار روستای کشور برای ارتقای سطح ICT


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار