عضو هیات مدیره و معاون فنی و مهندسی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ۹ شهرک تخصصی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه آماده واگذاری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمیدالله بلیده عضو هیات مدیره و معاون فنی و مهندسی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار با اتصال به آب‌های آزاد اقیانوس هند موقعیت مناسبی در زمینه تجاری، اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و ترانزیت کالا دارد.


وی شهرک‌های در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری را فرآوری خرما، صنایع خودرو، شیلات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، عمل آوری صنایع غذایی و کشاورزی، شیمایی، لجستیک، انرژی‌های تجدید پذیر و شهرک پزشکی عنوان کرد.


وی بیان کرد: ساخت شهرک‌های تخصصی افزایش میزان تولید، توسعه پایدار و اشتغال را به همراه داشته و نقش مهمی در پیشرفت سیستان و بلوچستان و صادرات کالا به داخل و خارج کشور دارد.


وی گفت: سرمایه گذاران در منطقه آزاد چابهار علاوه بر بهره مندی از معافیت‌های مالیاتی به مدت ۲۰ سال از عوارض ورودی ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه برای صادرات مجدد نیز معاف هستند.


وی افزود: ورود بخشی از محصولات تولیدی در شهرک‌های تخصصی به داخل کشور به میزان ارزش افزوده بدون پرداخت عوارض است.


عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: هدف از پیشنهاد شهرک‌های تخصصی ایجاد یک مجتمع متمرکز دارای امکانات پشتیبانی تولید، رفاهی و زیربنایی برای این تولیدات به منظور صادرات و مصارف داخلی است.


بلیده‌ای تصریح کرد: مطالعات اولیه و جانمایی شهرک‌های یاد شده توسط مشاور انجام شده است و منتظر استقبال و حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.


وی به روش سرمایه گذاری مستقیم خارجی و داخلی اشاره کرد و گفت: مشارکت با بخش خصوصی به روش واگذاری زمین براساس اجاره بلند مدت یا مشارکت در سرمایه گذاری یکی از روش‌های خوب سرمایه گذاری است که در آن زمین و مجوز‌های لازم به عنوان آورده سازمان منطقه آزاد منظور می‌شود.


عضو هیات مدیره و معاون فنی ومهندسی سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه در مجموع برای ایجاد و راه اندازی ۹ شهرک تخصصی هزار و ۲۷۶ هکتار زمین تخصیص یافته است خاطرنشان کرد: مجموع حجم سرمایه گذاری این شهرک‌ها ۵۵۱ میلیون دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/گ

سرمایه گذاری بخش خصوصی منطقه آزاد چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار