مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از گاز رسانی به 99 درصد از روستا های همدان خبر داد.

گاز رسانی به  99 درصدی روستاهای همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مهدی مهدوی مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: با افتتاح این تعداد پروژه 1009 روستای همدان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند ضمن اینکه گازرسانی به پنج روستای دیگر نیز در حال اجرا است که 110 خانوار را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه 99.8 درصد از روستاهای همدان از نعمت گاز برخوردار شدند گفت: این میزان حدود 196 هزار و 700 خانوار را به خود اختصاص می‌دهد ضمن اینکه برای حدود 10 الی 12 روستای دیگر نیز در حال انتخاب پیمانکار پروژه هستیم که این روستاها زیر 20 خانوار هستند و به اصرار برخی مسئولان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه طبق آمار بنیاد مسکن در سطح استان همدان 1042 روستای دارای سکنه داریم عنوان کرد: امسال تمام روستاهایی که قابلیت گازرسانی داشته باشند در همدان گازدار می‌شوند ضمن اینکه میانگین گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار در کشور 76 الی 77 درصد است که در همدان 99.8 درصد است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 100 درصد از جمعیت شهری به غیر از سکونتگاه‌های غیررسمی از نعمت گاز برخوردار هستند و این در حالی است که ضریب نفوذ گازرسانی در استان همدان چه در بخش شهری و چه در بخش روستایی از متوسط کشوری جلوتر است.

مهدوی اظهار داشت: امسال 14 هزار و 70 مشترک جدید در بخش‌های مختلف از خدمات شرکت گاز بهره‌مند شدند و در این راستا 115 کیلومتر شبکه شهری و روستایی در همدان اجرا شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه 6.9 درصد کاهش مصرف در بخش روستایی را شاهد بودیم بیان کرد: از کل میزان مصرف گاز در استان 11.6 درصد سهم مصرف گاز روستاها است ضمن اینکه 200 واحد صنعتی و کشاورزی در نه ماهه امسال از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/د.ا

99 درصد روستاهای همدان از نعمت گاز بهرمند هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.