مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از رشد 2 درصدی مصرف گاز در این استان خبر داد.

رشد 2 درصدی مصرف گاز در سالجاریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ، محمدمهدی مهدوی مدیر عامل شرکت گاز استان همدان؛  پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت گاز با گازرسانی به 9 روستا در شهرستان ملایر، 3 روستا در نهاوند و یک روستا در همدان با بیش از 58 میلیارد ریال اعتبار توانست 520 خانوار جدید را از گاز برخوردار کند که با این حساب 9996 روستا از گاز برخوردارند.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز در بخش خانوار روستایی به 99.7 درصد ارتقاء پیدا کرده است، تصریح کرد: 8 روستای دیگر در ملایر و 6روستا در کبورداهنگ تا 2 ماه آینده برای بهره‌برداری آماده خواهد شد و شمار روستاهای برخوردار از گاز استان در 2 ماه آینده به هزار و 11 روستا ارتقاء می‌یابد.

مهدوی با بیان اینکه در بخش روستایی، 7 روستای دیگر را برای انتخاب پیمانکار در دستور کار داریم، افزود: در مجموع گازرسانی به 59 روستا باقی می‌ماند که اکثرا خالی از سکنه و یا کم‌خانوار هستند و شرایط گازرسانی را ندارند.

وی با اشاره به اینکه 46 درصد از 313 علمک گاز موجود در استان سهم بخش روستایی است، گفت: شرکت گاز استان همدان توانسته 576 هزار مشترک را تحت پوشش قرار دهد که 35 درصد در بخش روستایی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه 93 درصد از مشترکین در بخش مسکونی قرار دارند، عنوان کرد: در استان همدان 2150 واحد صنعتی و تولیدی از گاز برخوردار است و 65 واحد صنعتی جدید در سالجاری از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی با اشاره به اخذ 5200 مشترک جدید در استان همدان، یادآور شد: در سالجاری 95 کیلومتر شبکه شهری و روستایی و 1100 علمک جدید در استان همدان نصب شده است.

مهدوی با تأکید بر اینکه مصرف گاز در سالجاری 2 درصد رشد داشته است، عنوان کرد: مصرف گاز در سالجاری 1340 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه 2 درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: از 1340 میلیون مترمکعب گاز مصرف شده در استان 51 درصد در کبودراهنگ، 14.5 درصد در همدان، 8 درصد در ملایر، 8.2 در رزن، 7.4 در نهاوند و 5.5 درصد در بهار مصرف شده است.

مهدوی با بیان اینکه 30 درصد از گاز مصرفی استان سهم شهرها، 9.3 درصد سهم روستاها و 60 درصد سهم بخش نیروگاهی و صنعتی بوده است، افزود: در بخش نیروگاهی 630 میلیون مترمکعب مصرف داشته که 47 درصد مصرف استان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 95 میزان گازی که تحویل نیروگاه شد، 3 برابر سال 94 بود و امسال قرار بود 15 درصد رشد را در این بخش داشته باشیم که در 5 ماهه امسال رشد11 درصدی را شاهد بودیم.

مهدوی عنوان کرد: 3 کارخانه سیمان همدان 8.5 درصد مصرف کل استان را در این مدت به خود اختصاص دادند به طوریکه 930 هزار مترمکعب مصرف داشتند.

وی با اشاره به اینکه روزانه 450 تا 480 مترمکعب گاز توسط جایگاه‌های 42گانه استان مصرف شده است، بیان کرد: 3 جایگاه سی.ان.جی نهاوند و ملایر 14.5 میلیارد تومان بدهی معوق به شرکت گاز استان همدان دارند.

اضافه شدن 5200 مشترک جدید در سالجاری

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه یکی از تعهدات شرکت گاز استان در راستای اقتصاد مقاومتی ایجاد 18 هزار مشترک جدید بوده است، عنوان کرد: در 5 ماهه امسال 5200 مشترک جدید اضافه شده است.

وی با تأکید بر اینکه در سالجاری در بخش نیروگاهی 13 درصد رشد مصرف داشته‌ایم، یادآور شد: در سالجاری در بخش‌های صنعت و نیروگاهی 11 درصد رشد، در بخش شهری 8 درصد کاهش مصرف و در بخش روستایی 3 درصد کاهش مصرف مشاهده شده است.

مهدوی گفت: در سال 95 شرکت گاز برای نخستین‌بار در سطح استان 5 خدمت را به دفاتر پیشخوان واگذار کرد و در سالجاری در تمامی شهرستان‌های استان شرایط برای ارائه 5 خدمت موردنظر فراهم شد.

وی ادامه داد: در سال 95، 18 هزار خدمت در شهر همدان توسط دفاتر پیشخوان مدیریت شد و 22 هزار و 750 خدمت از دفاتر پیشخوان ارائه شده که حجم مراجعات به بخش اداری را کاهش داده است.

صدور قبوض گاز به صورت آنلاین

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان صدور آنلاین قبوض گاز را روش جدید دانست و بیان کرد: صدور قبض آنلاین از سال گذشته در شهرستان بهار شامل شهرهای بهار، لالجین و صالح‌آباد که 6 درصد مشترکین را به خود اختصاص می‌دهد، عملیاتی شد.

وی افزود: در صدور آنلاین قبوض گاز خطاها و اشتباهات کنتورخوانی حذف شده و در همان لحظه قرائت و صدور قبض انجام می‌گیرد در حالیکه در روش معمول 20 روز برای چاپ قبض زمان طی می‌شود.

مهدوی با تأکید بر اینکه با توجه به مواجهه با فصول گرم و سرد با تغییر نرخ، در این سیستم مشکلی در زمینه تغییر نرخ به وجود نمی‌آید، عنوان کرد: امسال کبودراهنگ و نهاوند را در دستور کار صدور قبوض آنلاین خواهیم داشت چرا که این رویه برای شرکت گاز نیز مقرون به صرفه است.

وی خاطرنشان کرد: مشترکین استان با شماره تلفن گویای 38282011 به صورت شبانه‌روزی اعلام بدهی مشترک و دریافت ارقام کنتور را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه از امسال 100 تومان به عنوان بیمه حوادث در قبوض گاز درج خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ بیمه خدمات شرکت بیمه‌ای در حوادث گاز نیز افزایش یافته به طوریکه غرامت فوت به 300 میلیون ریال، غرامت نقص عضو و جبران هزینه‌های پزشکی برای هر نفر و در هر حادثه از 50 میلیون ریال به 200 میلیون ریال، جبران خسارت‌های مالی و واحدهای مسکونی در نزدیکی منازل خسارت دیده به ازای هر مورد از 350 میلیون ریال به 700 میلیون ریال افزایش یافته است.

مهدوی با تأکید بر اینکه با وجود اینکه مشترکین خانگی مشمول بیمه حوادث گاز هستند اما از حق و حقوق خود اطلاعات دقیقی ندارند، افزود: این حق بیمه مشمول کسر هیچ‌گونه فرانشیز نمی‌شود و این تسهیلات در صورتی‌که حتی فرد نکات ایمنی را رعایت نکرده باشد، پرداخت می‌شود.

هدررفت 170 میلیون مترمکعبی گاز در همدان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تأکید کرد: 170میلیون مترمکعب معادل 4.5 درصد از گاز دریافتی استان همدان دچار هدررفت می‌شود که بخش عمده‌ای از هدررفت گاز مربوط به سرقت گاز و دستکاری کنتورها می‌شود.

وی با بیان اینکه سرقت گاز در استان همدان بسیار زیاد است، گفت: سرقت گاز در همدان بسیار بالا بوده و همچنان ادامه دارد و در صورتی‌که بتوانیم سرقت را کاهش دهیم در واقع از هدررفت گاز جلوگیری می‌شود.

رشد 85 درصدی مطالبات معوق شرکت گاز

مهدوی با اشاره به اینکه مطالبات معوق شرکت گاز استان همدان از سال 91 تا کنون 85 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: شرکت گاز استان همدان 186 میلیارد تومان مطالبه معوق دارد که نسبت به همه شرکت‌های خدمات‌رسان و استان‌های دیگر بیشترین میزان مطالبات است.

وی با بیان اینکه مطالبات معوق بخش صنعتی استان به 50 میلیارد تومان ارتقاء یافته است، گفت: 22.5 میلیارد تومان از مطالبات این شرکت متعلق به جایگاه‌های سی.ان.جی، 60 میلیارد تومان مطالبات بخش خانگی، 50 میلیارد تومان بدهی واحدهای صنعتی، 18.3 میلیارد تومان بخش عمومی و 3 میلیارد تومان مطالبات واحدهای تجاری استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان یادآور شد: در سال گذشته 322 میلیارد تومان صورتحساب برای مشترکان استان صادر شده که از این میزان 180 میلیارد تومان وصول شده است.

وی یادآور شد: 458 مشترک از 576 هزار مشترک استان همدان 79 میلیارد تومان به شرکت گاز استان همدان بدهی دارند.

انتهای پیام / خ

افزایش مصرف گاز در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.