شهردار کرمان گفت: برای جایگزینی درختان نارون، کار کارشناسی دقیق انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان در دیدار شهردار کرمان از این سازمان، به افزایش سرانه‌ی فضای سبز از 12 مترمربع به 18 مترمربع از سال 90 تا 96 اشاره کرد و گفت: طی این سال‌ها مساحت فضای سبز کرمان از 600 هکتار به 950 هکتار رسیده است.


ایمان سیف‌الهی افزود: تولیدات گلخانه‌های سازمان پارک‌های شهرداری کرمان نیز از سال 90 تا 94، دو برابر شده است.


وی با بیان این‌که انشعابات آب شرب فضای سبز شهر کرمان را 70 درصد کاهش داده‌ایم، گفت: طی چهار سال آینده می‌توانیم کاهش استفاده از آب شرب در پارک‌ها و فضای سبز شهر کرمان را به 98 درصد برسانیم.


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان افزود: آبیاری تمام پارک‌های شهر کرمان نیز به سیستم تحت فشار و بارانی تجهیز شده است.


سیف‌الهی در عین حال پایین آمدن کیفیت آب شهر کرمان را یک تهدید برای بوستان‌ها و فضای سبز این شهر دانست و گفت: در این راستا سعی کردیم از گونه‌های گیاهی مقاوم و پایدار استفاده کنیم که مصرف آب کمتری دارند.


وی درباره‌ی آموزش شهروندان نیز گفت: 8000 نفر از بچه‌های مهدهای کودک و 300 نفر از شهروندان، آموزش‌های مربوط به کاشت گل‌و‌گیاه را فرا گرفته‌اند.


شهردار کرمان نیز در این بازدید، از پردیسان قائم و پارک جنگلی شهید باهنر، به‌عنوان فرصت‌های سازمان پارک‌های شهرداری کرمان نام برد و بر طراحی کارشناسی برای این دو مجموعه تأکید کرد.


عالم‌زاده با تأکید بر این‌که جایگاه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان در حوزه‌ی تخصصی باید کاملاً مشخص باشد، گفت: وجود یک کارشناس معماریِ آشنا به منظر شهری در کنار مجموعه‌ی پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ضرورت دارد.


وی افزود: در استفاده از گونه‌های گیاهی و ساخت بوستان‌ها، فقط فضای سبز اهمیت ندارد؛ بلکه معماری منظر شهری هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


شهردار کرمان ادامه داد: در استفاده از گونه‌های گیاهی، باید سابقه‌ی تاریخی، فرهنگی و اجتماعی شهر نیز در نظر گرفته شود.


عالم‌زاده بیان کرد: حتی نورپردازی پارک‌ها باید از همان ابتدا در سازمان پارک‌ها و فضای سبز طراحی شود.


وی مسایل اجتماعی را در حوزه‌ی فضای سبز مهم دانست و با اشاره به وضعیت درختان نارون بولوار جمهوری اسلامی گفت: درختان نارون، یکی از موضوعات مهم شهر است که مردم حساسیت زیادی نسبت به آن دارند؛ بنابراین، باید برای جایگزینی درختان نارون، کار کارشناسی دقیق انجام گیرد.


شهردار کرمان از اقدام دیر درخصوص جایگزینی درختان نارون نیز انتقاد و تصریح کرد: عمر درختان نارون معلوم است؛ بنابراین، وقتی که می‌دانیم عمر این درخت حدود 40 سال است، حداقل از 10 سال پیش باید برای جایگزینی گونه‌ای مناسب اقدام می‌شد.

انتهای پیام/ی

درخت های نارون باید باید زودتر جایگزین می شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.