اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته

تعویق توزیع شناسنامه الکترونیکی، یافته های «یوناما» در باره حمله انتحاری پنجشنبه شب کابل و کشته شدن 23 عضو گروه طالبان در ارزگان از رویدادهای مهم روز دوشنبه افغانستان است.

اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تعویق توزیع شناسنامه الکترونیکی، کشته و زخمی شدن 4 هزار تروریست در عملیات های ویژه، یافته های «یوناما» در باره حمله انتحاری پنجشنبه شب کابل و کشته شدن 23 عضو گروه طالبان در ارزگان از رویدادهای مهم روز دوشنبه افغانستان است.

**تعویق توزیع شناسنامه الکترونیکی
«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در نشست شورای وزیران از تعویق توزیع شناسنامه های الکترونیکی خبر داد و آنرا یک امر بجا دانست.وی گفت که مسئله توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی نباید باعث تفرقه میان مردم شود و روند توزیع شناسنامه‌ زمانی آغاز خواهد شد که مورد توافق همه اقوام و مردم افغانستان باشد.
وی گفت: در حال حاضر بحث‌های مهمی در کشور جریان دارد و شناسنامه به هویت ‌ملی مردم افغانستان ارتباط دارد و وی طرفدار گفت وگوی ملی در این باره است که رضایت همه مردم را در قبال داشته باشد.

**کشته و زخمی شدن 4 هزار تروریست در 10 ماه گذشته 
ژنرال«بسم الله وزیری» فرمانده لشکر نیروی ویژه افغانستان اعلام کرد که در 10 ماه گذشته 4 هزار تروریست در عملیات های این نیروها در سراسر افغانستان کشته و یا زخمی شدند.وی روز دوشنبه در نشست خبری در کابل گفت که این نیروها در 10 ماه گذشته 147 عملیات ویژه، 477 عملیات برنامه ‌ریزی شده و 2 هزارو 120 عملیاتی اطلاعاتی را بر ضد تروریستان در 34 انجام داده اند.وی گفت که در نتیجه 610 تروریست طالب و داعشی کشته و 3 هزارو 258 تن دیگر زخمی شدند.به گفته وزیری در این عملیات ها 530 قبضه سلاح سنگین، 304 قبضه سلاح سبک بدست نیروهای افغان افتاده و از بین برده شده و همچنین 2 هزارو 871 عدد بمب کشف و منهدم شده است.

**یافته های «یوناما» در مورد حمله انتحاری اخیر در کابل
یوناما یا دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان با انتشار گزارشی اعلام کرد که حمله انتحاری اخیر در کابل که در آن 13 تن کشته و 19 تن دیگر زخمی شدند، احتمال دارد جنایت جنگی محسوب شود.در این گزارش آمده است که در این حمله 13 پلیس ضدشورش کشته شده که آن ها غیر نظامی محسوب می شوند، زیرا آنها بطور مستقیم در جنگ دخیل نیستند و برای تامین نظم در منطقه حضور داشتند.در گزارش سازمان ملل آمده است که استفاده از مهمات انفجاری در مناطق غیر نظامی که آن ها را متضرر می سازد، ممکن است جنایات جنگی محسوب شود. مهاجم انتحاری شامگاه پنجشنبه گذشته در درگیری پلیس با مغازه داران در منطقه نهم شهر کابل بر سرفروش مواد مخدر بین مردم و نیروهای پلیس ضد شورش خود را منفجر کرد که در آن 13 پلیس کشته و 19 تن از آنان با تعداد غیر نظامی دیگر زخمی شدند.

**کشته شدن 23 عضو طالبان در «ارزگان»
وزارت کشور افغانستان روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که 23 عضو گروه طالبان در عملیات نیروهای افغان در استان ارزگان کشته شدند.در بیانیه افزوده شده است که در این عملیات 5 عدد بمب، مقدار مهمات و یک خودرو بدست نیروهای افغان افتاده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.