عطامحمد نور» بارها تاکید کرده است تا زمانی که ارگ ریاست جمهوری این کشور با ما توافق نکند؛ به عنوان والی بلخ به فعالیت ادامه خواهد داد.

ریاست جمهوری افغانستان مذاکره ای با حزب «جمعیت اسلامی» نداشته استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عطامحمد نور»، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در چند روز اخیر بارها تاکید کرده است تا زمانی که ارگ ریاست جمهوری این کشور با ما توافق نکند؛ به عنوان والی بلخ به فعالیت ادامه خواهد داد.

با وجود گزارش‌هایی از برگزاری نخستین دور از مذاکرات بین ارگ ریاست جمهوری افغانستان و هیئت رهبری حزب جمعیت اسلامی این کشور اما یک منبع دولتی افغانستان به «رادیو آزادی» گفت: هیچ مذاکراتی تاکنون بین دو طرف صورت نگرفته و ارگ ریاست جمهوری افغانستان درباره تعیین «انجنیر داود» به عنوان والی بلخ جدی است.

این در حالی است که «محمداسماعیل» عضو شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان برگزاری نخستین دور از مذاکرات این حزب با ارگ ریاست جمهوری افغانستان را تایید کرده است.

وی تصریح کرده بود در نخستین دور از این مذاکرات آنها پیشنهادهای خود را به تیم مذاکره کننده ارگ ریاست جمهوری افغانستان سپرده‌اند، اما تا کنون پاسخ رسمی دریافت نکرده‌اند.

اسماعیل اظهار داشت: درخواست حزب جمعیت اسلامی افغانستان اجرایی شدن کامل توافقنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی است.

به گفته این عضو ارشد حزب جمعیت اسلامی، اشرف غنی پیشنهادهای آنها را نخواهد پذیرفت بنابراین عطامحمدنور به عنوان والی بلخ به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، برخی از منابع نیز در جمعیت اسلامی افغانستان از برگزاری دو دور از مذاکرات بین ارگ ریاست جمهوری افغانستان و حزب جمعیت اسلامی خبر داده و قرار است دور سوم این مذاکرات نیز به زودی برگزار شود.

پیش از نیز برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که حزب جمعیت اسلامی در مقابل کناره گیری عطامحمدنور از ولایت بلخ، خواستار تعیین «دکتر مهدی» به عنوان وزیر فرهنگ، «ستارمراد» به عنوان سفیر در تهران و عطامحمد نور به عنوان مشاور ارشد در امور امنیتی شده است.

با این حال، «حنیف‌اتمر» مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که چنین درخواستی تا کنون مطرح نشده است.

اتمر در توئیتر خود نوشت: «شماری از رسانه‌ها به نقل از یک منبع معتبر دولتی خبرهایی را منتشر کردند مبنی بر اینکه حزب جمعیت اسلامی افرادی را برای مذاکرات درباره انتصاب بعضی افراد در سمت‌های دولتی را پیشنهاد کرده بود. این خبر حقیقت ندارد و ما آن را تکذیب می‌کنیم.»

تسنیم نوشت: پیش از این گفته شده بود که «صلاح‌الدین ربانی»، «محی‌الدین مهدی»، «ستار مراد» و «واقف حکیمی» به نمایند‌گی از حزب جمعیت اسلامی افغانستان و «حنیف اتمر»، «معصوم ستانکزی» و «عبدالسلام رحیمی» به نمایند‌گی از اشرف غنی گفتگو خواهند کرد.

این در حالی است که عطامحمد نور اخیرا در یک کنفرانس خبری تصریح کرد تا زمانی که مذاکرات حزب جمعیت اسلامی با ارگ ریاست جمهوری افغانستان نهایی نشود از ریاست ولایت بلخ کناره گیری نخواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار