مدیرکل انتقال خون لرستان از رشد ۲۲ درصدی اهداکنندگان مستمر خون در لرستان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امید علی عادلی گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد ۴۰ هزار و ۱۷۶ نفر به مراکز انتقال خون لرستان مراجعه کرده‌اند که نسبت به مشابه سال گذشته شاهد رشد ۴.۶۳ درصدی هستیم.

وی ادامه داد: از تعداد کل پذیرش‌های صورت گرفته ۲۸ هزار و ۹۴۲ نوبت عملیات خون‌گیری انجام شده و نسبت به سال گذشته رشد ۵ درصدی را این حوزه شاهد هستیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون لرستان عنوان کرد: خوشبختانه تعداد افرادی که به صورت مستمر نسبت به خون‌دهی در مراکز انتقال خون استان اقدام می‌کنند روبه افزایش بوده چنانکه د. ۹ ماهه امسال ۱۹ هزار و ۸۰ نفر خون‌دهی شاهد بودیم که رشد ۲۲ درصدی در این بخش را نشان می‌دهد.

عادلی بیان کرد: طی دو سال گذشته ۱۱ هزار و ۹۱۵ نفر با سابقه در سیستم انتقال خون ثبت شده‌اند و در ۹ ماهه امسال تعداد ۹ هزار و ۸۶۰ نفر با سابقه خون‌د‌هی وجود دارد.

وی به میزان افرادی که برای اولین بار به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند اشاره و عنوان کرد: در سال ۹۵ تعداد ۳ هزار و ۶۸۷ نفر برای اولین بار به این مراکز مراجعه کرده بودند، اما از ابتدای امسال تاکنون فقط ۲ نفر جدید مراجعه‌کننده داشتیم که این آمار نشان از افت ۱۰۰ درصدی مراجعه‌کنندگان جدید است و از طرفی نمایانگر این بوده که اهداکنندگان گذشته، اکنون به صورت مستمر خون‌دهی دارند.

عادلی اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال از کل خون‌گیری‌ها ۲۶ هزار و ۳۸۵ از آقایان بوده است که این میزان نسبت به سال گذشته رشد منفی را نشان می‌دهد.

وی گفت: از سوی دیگر در این مدت ۲ هزار و ۵۵۷ مراجعه‌کننده خانم به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که آمار‌ها نشان از رشد ۲ درصدی در این حوزه است.

انتهای پیام/د

رشد ۲۲ درصدی اهداکنندگان مستمر خون در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.