سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: زنان استان‌های لرستان، مرکزی و کردستان در صدر شاخص اهدای خون بانوان طی ۹ ماه امسال بوده اند.

بانوان لرستان در صدر خون‌دهندگان کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بشیر حاجی‌بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون  اظهار داشت: در ماه پیش ۱۴۵ هزار و ۵۰۰ واحد خون در سراسر کشور اهدا شده است که استان‌های تهران، فارس و مازندران بیشترین آمار اهدای خون را در این ماه به خود اختصاص دادند.

وی افزود: استان‌های آذربایجان غربی، قم و قزوین نیز بیشترین میزان رشد اهدای خون در آذرماه را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون به شاخص اهدای خون بانوان در ۹ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: استان‌های لرستان، مرکزی و کردستان با اختصاص آمار ۹، ۸ و ۷.۵ درصد بیشترین میزان این شاخص را به خود اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد: سمنانی‌ها نیز شاخص اهدای خون مستمر در آن‌ها در ۹ ماهه امسال به ۸۰ درصد رسیده و پس از آن، استان‌های یزد و بوشهر با آمار ۷۳ و ۷۰ درصدی بیشترین این شاخص را داشته‌اند. همچنین باید توجه داشت که بهترین شاخص‌ها در خون‌های مستمر وجود دارد.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه از ۲ میلیون اهدا کننده خون در سراسر کشور طی این ۹ ماه، ۲۱۳ هزار و ۴۳۳ نفر برای بار اول مراجعه کرده و اهدای خون داشته‌اند، گفت: درصد اهدای خون مستمر در این مدت، میانگین ۵۷.۵ بوده است.

حاجی‌بیگی گفت: از توزیع ۲ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۱۱۵ واحد خون و فرآورده‌های آن در بیمارستان‌ها حدود ۷۲۰ هزار واحد آن فقط مربوط به توزیع پلاکت بوده که برای بیمارانی همچون بیماران مبتلا به سرطان و افرادی دچار خونریزی دهنده ارثی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/م

بانوان لرستان در صدر خون‌دهندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار