کارشناس مسائل منطقه گفت: کره شمالی قصد دارد با تسلیح خود به موشک بالستیک این وضعیت را به سایر کشورها تفهیم کند.

کره شمالی به دنبال تفهیم شرایط تسلیحاتی خود به سایر کشورها در منطقه استعلی‌اصغر زرگر کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آزمایش موشکی کره شمالی و تاثیر آن در امنیت بین‌المللی اظهار کرد: هر کشوری با توجه به خطراتی که تهدیدش می‌کند، در چرخه تسلیحاتی قرار می‌گیرد و تصمیم می‌گیرد خود را مسلح کند.

وی افزود: کره شمالی مدت‌ها به عنوان کشوری منزوی است و آمریکایی‌ها و غربی‌ها در تلاشند از طریق سازمان ملل این کشور را خلع سلاح کنند در حالی که کره شمالی تصور می‌کند با این اقدام، باب هرگونه زیاده‌خواهی به روی آمریکایی‌ها و غربی‌ها باز می‌شود لذا کره با تسلیح خود قصد دارد این موضوع را به آنها تفهیم کند.

زرگر ادامه داد:‌ تصور نمی‌کنم کره شمالی، آمریکا را تهدید و یا موشکی به کره جنوبی، ژاپن، آمریکا و... شلیک کند در واقع این کشور خود را به سلاحی تجهیز کرده تا هیچ قدرتی نتواند گزینه نظامی در برابرش داشته باشد.

کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد:‌ کره شمالی قصد دارد با تسلیح خود به موشک بالستیک یا سلاح هسته‌ای این وضعیت را به سایر کشورها تفهیم کند و آنها هم این شرایط را بپذیرند در حالی که آمریکایی‌ها قصد دارند کره شمالی را خلع سلاح یا اراده خود را به این کشور تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه تصور نمی‌کنم سلاح هسته‌ای کره شمالی برای کشورهای دنیا خطرناک باشد، گفت:  ممکن است نگرش آمریکا و کشورهای غربی دنیا را به سوی جنگ هسته‌ای بکشاند البته چینی‌ها و روس‌ها نیز بر همین باورند در عین حال معتقدم کره شمالی باید آن گونه که هست پذیرفته شود.

زرگر بیان کرد: باید محدودیت‌هایی برای کره شمالی در نظر گرفته شود تا این کشور هم همچون هند، فرانسه، انگلیس و... طبق قواعد بین‌المللی رفتار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۸ دی ۱۳۹۶
شیطان بزرگ امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۸ دی ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار