از ابتدای سال 96 تا کنون تعداد یک هزار و 59 قلاده سگ صاحب دار در مقابل این بیماری ایمن سازی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ فیضی سرپرست  شبکه دامپزشکی شهرستان  پیرانشهراز  واکسیناسیون  بیش از یک هزار  قلاده سگ گله ای بر علیه بیماری هاری در شهرستان پیرانشهر خبر داد .

وی با بیان اینکه تنها روش پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون می باشد، گفت: به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری ‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور سگ‌های صاحب‌دار با همکاری بخش غیردولتی مورد واکسیناسیون و قلاده‌گذاری قرار می گیرند.

وی  با اشاره بر اینکه حیوان مبتلا به هاری باید معدوم سازی شود، گفت: در راستای مبارزه با این بیماری اکیپ های  واکسیناسیون شبکه دامپزشکی شهرستان پیرانشهر طی9 ماهه سال 96  تعداد یک  هزارو 59 قلاده سگ صاحب دار را بر علیه بیماری هاری واکسینه نموده اند.

وی  همچنین اظهار داشت: با توجه به اهمییت واکسیناسیون و پیشگیری و مبارزه با این بیماری در حین عملیات واکسیناسیون  آموزش‌های چهره به چهره  در خصوص اهمیت بیماری هاری، راههای انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری برای دامداران و صاحبان آنها ارائه گردیده است.

هاری نوعی بیماری مشترک ویروسی است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و به سمت اعصاب انتهایی در ماهیچه ها  می رود و شروع به تکثیر مینماید این ویروس در انسان و سایر پستانداران خونگرم قابلیت رشد و تکثیر دارد.

انتهای پیام/ح

واکسیناسیون سگ های صاحب دار پیرانشهر در مقابل بیماری هاری

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.