دکتر بهرامی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب از پوشش ۸۰ درصدی مایه کوبی بر علیه بیماری شاربن با ایمن سازی بالغ بر ۱۱۴ هزار راس دام سبک و سنگین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ دکتر احمد بهرامی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب گفت : بالغ  بر 114 هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری شاربن طی 9 ماهه سال 96 در شهرستان تکاب مایه کوبی شده اند.

 وی با اشاره  پوشش 75 درصدی  مایه کوبی بر علیه بیماری شاربن گفت : بیماری شاربن که در انسان به آن سیاه­زخم می­گویند بیماری عفونی و مشترک بین انسان و حیوانات است. که به آن بیماری پشم ریسان، تب طحال و کفگیرک نیز گفته ­می شود که این بیماری در بین حیوانات بیشتر در پستانداران مانند گاو، گوسفند، بز، شتر، بز کوهی، و سایر علفخواران دیده می­ شود.  اگر انسان  در تماس با حیوانات مبتلا و آلوده قرار گیرد و  یا با بافت های آلوده آنها ( مانند گوشت، احشاء و  پوست ) در تماس باشد می­تواند به این بیماری دچار شود.

 دکتر بهرامی گفت  : در همین راستا اکیپ های مایه کوبی شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب با استفاده از توان بخش خصوصی  در طول 9 ماه  سال 96 اقدام به مایه کوبی 110 هزار378راس گوسفند و بز تعداد  3 هزارو 633 راس گاو و ساله و تعداد 289 راس تک سمی  درمجموع تعداد 114  هزارو 300 راس دام سبک و سنگین  علیه بیماری شاربن نموده اند.

انتهای پیام/ح

مایه کوبی 114 هزار راس دام سبک و سنگین در تکاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.