مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی همدان گفت: قیمت تخم‌مرغ در همدان ۳۰ درصد کاهش یافت.

کاهش ۳۰ درصدی قیمت تخم‌مرغ در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  مهدی نجفیان مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه از دست دادن جمعیت مرغ در استان‌ها سبب کاهش تخم‌مرغ و افزایش قیمت آن شد، تصریح کرد: در استان همدان 80 درصد از واحدهای تخم‌گذار فعال است ضمن اینکه همدان از نظر آلودگی به آنفلوانزا جزو استان‌های پاک است.

وی با اشاره به اینکه طبق بازدیدهای میدانی بازار همدان در مورد محصول تخم مرغ به آرامش رسیده است عنوان کرد: توزیع تخم مرغ با قیمت 12500 تومان به صورت سیار در شهر همدان و از طریق فروشگاه‌ها در شهرستان ها در حال انجام شد.

نجفیان با اعلام اینکه قیمت تخم مرغ در همدان 30 درصد کاهش یافته است تصریح کرد: قیمت هر شانه تخم مرغ در همدان حدود 16 هزار تومان بود که اکنون به 12 الی 12 هزار و 500 تومان رسیده است.

وی بیان کرد: اکنون در تهران هفته‌ای پنج کانتینر تخم مرغ به وزن 20 هزار تن از ترکیه وارد کشور می‌شود که به دلیل مدت زمان نگهداری و شرایط خاص آن نمی‌توان آن را در برخی استانها توزیع کرد ولی اکنون درخواست سهمیه 50 تنی را به صورت هفتگی به وزارتخانه ارائه داده‌ایم که در صورت همکاری و حمایت بیشتر مرغداران و واحدهای همدان نیازی به سهمیه وارداتی نداریم.

انتهای پیام/ص.ف

کاهش قیمت تخم مرغ در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.