رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از افزایش قیمت تخم‌مرغ به دلیل شیوع انفلوآنزای مرغی و کشته شدن مرغ‌های تخم گذار در استان خبر داد.

آنفلوآنزای مرغی علت اصلی گرانی تخم مرغبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  منصور رضوانی‌ جلال رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: بیشتر محصولات کشاورزی در 2 ماه اخیر قیمت ثابتی داشته‌اند و واردات تخم مرغ به استان کاهش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه معدوم شدن واحدهای مرغ تخم‌گذار برخی استان‌ها که به آنفلوانزا گرفتار شده بودند، موجب کاهش تخم‌مرغ در بازار شده است، افزود: برای دریافت سهمیه تخم مرغ استان به وزارتخانه مراجعه شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان نیز گفت: 80 درصد تخم‌مرغ مورد نیاز کشور توسط هفت استان تامین می‌شودکه برخی از آنها دچار آلودگی به بیماری آنفولانزای مرغی شدند.

محمد نظر پور افزود: در استان همدان 80 درصد از واحدهای تخم‌گذار فعال بوده و 80 درصد از گله‌های تولید نیز در سنین میانی تولید قرار دارند که با این وجود به‌ زودی شاهد توقف افزایش قیمت تخم‌مرغ خواهیم بود.

وی ادامه داد: در 9 ماهه امسال 12 هزار و 600 تن تخم‌مرغ در استان همدان تولید شده است که در مقایسه با سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان تاکید کرد: دولت به دنبال افزایش قیمت تخم‌مرغ اقداماتی را در سطح ملی انجام داده به طوریکه توقف صادرات تخم‌مرغ و کاهش تعرفه واردات آن از 55 درصد به 5 درصد از جمله این اقدامات است.

گفتنی است، ظرفیت واحدهای مرغ تخمگذار در استان همدان یک میلیون و 575 هزار قطعه است که شهرستان ملایر با 12 واحد از نظر تعداد و تویسرکان با 451 هزار قطعه از نظر ظرفیت، رتبه های نخست را در استان همدان به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/ب

توقف افزایش قیمت تخم مرغ در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.