مدیرکل میراث فرهنگی یزد از برگزاری اولین سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه های خشتی در میراث جهانی شهر تاریخی یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این خصوص گفت: یزد یکی از شهرهای خشتی ایران است که از بهترین نمونه های شهرهای کویر به شمار میرود و وجود رمل های بکر و شن های روان با چشم اندازی زیبا در این شهر تاریخی یکی از دلایل برگزاری سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه های خشتی در این شهر کویری است.

 فاطمه دانش یزدی در ادامه معرفی جاذبه و ظرفیت های طبیعی، فرهنگی و گردشگری، ایجاد فرصت تعامل و گفت و گوی هنری و موقعیت تبادل تجربیات، توسعه هنر، ایجاد فضای تعامل و گفت ‌وگو در زمینه مجسمه ‌سازی و فرصت تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت‌ها، دستیابی به آثار هنرمندان مجسمه ‌ساز مطرح ایرانی همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه‌های شنی برشمرد.

لازم به ذکر است: سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه‌های خشتی در شهر تاریخی یزد از چهارم لغایت شانزدهم اسفندماه سالجاری با حضور جمعی از متخصصان، هنرمندان و داوران کشوری و با همکاری شهرداری یزد برگزار خواهد شد.

گفتنی است: طی بازدیدی جانمایی برگزاری این سمپوزیوم توسط مدیرکل میراث فرهنگی استان و چند از تن از مسئولین شهرداری یزد مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/ص

برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه‌ های خشتی در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار