سازمان جهاد دانشگاهی استان و شهرداری یزد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فناوری مبادله کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سازمان جهاددانشگاهی استان و شهرداری یزد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فناوری مبادله کردند.

این تفاهم‌نامه که به امضای مهدی باصولی رییس سازمان جهاددانشگاهی استان و مهدی جمالی‌نژاد شهردار یزد رسیده، با هدف گسترش، تقویت و توسعه همکاری‌ها با هدف دسترسی و به کارگیری فناوری‌های نوین و روزآمد در اجرای طرح‌های فناورانه و همچنین در راستای ارتقای سطح خدمت‌رسانی شهرداری‌ها با تکیه بر توان علمی تحقیقاتی کشور بین طرفین منعقد شده است.

زمینه‌های همکاری متقابل جهاددانشگاهی و شهرداری یزد در حوزه‌های پژوهشی، فناوری و آموزشی تعریف شد که از جمله مفاد آن می‌توان به استفاده از امکانات تحقیقاتی متقابل بر پایه ضوابط، مشارکت در تعریف دقیق عناوین و مهندسی نیاز‌های پژوهشی شهرداری، همکاری در تهیه و تدوین استاندارد‌ها و شایستگی‌های شغلی، همکاری متقابل در بومی‌سازی و انتقال فناوری‌های جدید، همکاری در تعریف طرح‌ها و نیز شکل‌گیری اتاق فکر‌های مورد نیاز شهرداری، انتشار دستاورد‌ها و تألیف و انتشار کتب و نشریات علمی ـ. پژوهشی و علمی ـ. ترویجی، همکاری در بهبود فضای سبز، اشاره کرد.

در این تفاهم‌نامه که برای مدت پنج سال منعقد شده است، مواردی همچون همکاری در انجام خدمات آزمایشگاهی ژئوتکنیک و مقاومت مصالح، همکاری در تهیه شناسنامه سلامت پرسنل شهرداری، همکاری در انجام طرح‌های نظرسنجی ادواری و طرح‌های زیست محیطی و مدیریت پسماند، استفاده متقابل از آزمایشگاه‌ها و فضا‌های آموزشی طرفین، همکاری در تدوین دوره‌های جدید بین رشته‌ای و همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی نیز دیده شده است.

البته در حوزه‌ی فرهنگی نیز همکاری در اجرای طرح‌های فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی، طراحی و تولید محصولات فرهنگی و هنری در راستای معرفی شهر جهانی یزد، تولید محتوا، طراحی و انتشار آثار مکتوب با هدف فرهنگ‌سازی، همکاری در برگزاری رویداد‌های فرهنگی به وی‍ژه در محیط‌های دانشگاهی و همکاری در توسعه اطلاع‌رسانی از طریق ایسنا و ایکنا، در این تفاهم‌نامه قید شده است.

جهاد دانشگاهی می تواند همکاری خوبی با دستگاه‌های مختلف داشته باشد

مهدی باصولی رییس جهاد دانشگاهی استان در نشست امضای این تفاهم‌نامه که در شهرداری یزد برگزار شد، به ظرفیت‌های گسترده جهاد دانشگاهی کشور و استان و همکاری‌های گذشته این سازمان با شهرداری اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تجاری‌سازی فعالیت دارد که در بخش پژوهشی دارای پژوهشکداه مواد نوین، گروه‌های پژوهشی فعال در حوزه‌های مختلف، شش مرکز خدمات تخصصی و یک مرکز رشد گیاهان دارویی است.

وی ادامه داد: خدمات آموزشی جهاددانشگاهی در استان یزد در دو بخش آموزش‌های عالی در قالب دانشگاه علم و هنر و آموزش‌های کوتاه در قالب شش مرکز آموزش در شهر یزد ارائه می‌شود.

باصولی از فعالیت حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی استان در قالب چهار شعبه و دو مرکز فرهنگی از جمله مرکز تولید کالا‌های فرهنگی، مرکز افکارسنجی، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا نیز خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی فعالیت‌هایی را نیز در زمینه مشارکت جوامع محلی صورت داده و در این حوزه نیز می‌تواند همکاری خوبی با دستگاه‌های مختلف و مرتبط داشته باشد.

مهدی جمالی‌نژاد شهردار یزد نیز در این نشست خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه می‌تواند به تعامل و همکاری جهادانشگاهی با شهرداری و حتی با دستگاه‌های دیگر مرتبط با شهرداری نقش بسیار مفیدی ایفا کند.

وی به انعطاف پذیری و پویایی بالای جهاددانشگاهی اشاره و ابراز امیدواری کرد که از طریق سازمان و با محوریت آن تعامل خوبی بین دانشگاه‌های استان و شهرداری برقرار شود.

گفتنی است؛ در مراسم امضای این تفاهم‌نامه سفید رییس شورای شهر، فعالی و فرهمند معاونین شهردار، امین‌مقدم مدیر مرکز فناوری و خلاقیت‌های نوین شهری، چند تن از اعضای شورای شهر یزد نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.