طرح تفصیلی بررسی و تحلیل سنت معصومان در پاسخگویی به شبهات قرآنی ظاهرگرایان پیگیری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم رئيس پژوهشكده فرهنگ و معارف قرآن ، با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن اظهار کرد: قرآن و مستشرقان، مرجعیت علمی قرآن و طرح تفصیلی بررسی و تحلیل سنت معصومان در پاسخگویی به شبهات قرآنی ظاهرگرایان از جمله پروژه‌های در دستور کار پژوهشکده است.

وی خاطرنشان کرد: پاسخگویی به شبهات علیه قرآن یکی از موضوعاتی است که باید به آن بپردازیم. برخی اوقات این شبهات از سوی معاندان اسلام و قرآن ایجاد می‌شود که به طور معمول ایجاد تزلزل و سستی در بین معتقدان قرآن را پیگیری می‌کنند.

 

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به پیگیری طرح تفصیلی بررسی و تحلیل سنت معصومان در پاسخگویی به شبهات قرآنی ظاهرگرایان گفت:‌ یکی از روش‌های پاسخگویی این است که از سنت معصومان در پاسخگویی به شبهات قرآن استفاده شود زیرا برخورد با قرآن و القای شبهه موضوع جدیدی نیست و از آغاز نزول قرآن بحث ایجاد شبهه درباره قرآن مطرح بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از آیات قرآن به شبهاتی پاسخ می‌دهند که مشرکان علیه آیات قرآن مطرح می‌کردند پس از پیامبر اکرم(ص) افرادی بودند که درباره قرآن شبهه وارد می‌کردند و امامان معصوم(ع) در مقام پاسخگویی به شبهات آنها برآمدند بنابراین دستیابی به سخنان معصومان(ع) برای برخورد با شبهات کاربرد دارد.

 

یوسفی مقدم یادآور شد: باید سنت معصومان مورد تجزیه و تحلیل عالمانه قرار گیرد و بررسی شود چگونه امامان معصوم(ع) در برخورد با شبهات قرآنی پاسخ می‌دادند. در این پروژه پیگیری می‌شود که چه رویکرد قرآنی و اخلاقی باید در پاسخگویی به شبهات در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ت

پيگيری طرح تفصيلی بررسی و تحليل سنت معصومان در پاسخگويی به شبهات قرآنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.