فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان گفت: ۲۷۹ کانکس اهدایی مردم این استان برای اسکان زلزله‌ زدگان سر پل ذهاب در استان کرمانشاه ارسال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری بیان کرد: اردوگاه‌هایی در اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان داریم که می‌توانیم در زمان بحران از آن استفاده کنیم.

وی اردوگاه شهید فرجوانی و اردوگاه شهید محلاتی در اهواز را از جمله این اردوگاه‌ها نام برد و اظهار داشت: امکانات خوبی در این مکان‌ها وجود دارد، ولی کمبودهایی نیز دارند که باید برطرف شود.

شاهوارپور در ادامه افزود: همچنین می‌ توان از ظرفیت گردان‌های امداد و نجات و بسیج در مواقع بحران استفاده کرد، زیرا آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان تصریح کرد: همچنین ظرفیت‌های درمانی سپاه استان و نیروی زمینی نیز وجود دارد که می‌توان در مواقع بحران از آن بهره برد.

وی با اشاره به معین شدن استان خوزستان برای منطقه 18 تهران گفت: نقشه این منطقه مورد بررسی قرار گیرد و سهم هر دستگاه برای مواقع اضطراری مشخص شود.

سردار حسن شاهوارپور در ادامه سخنان خود به وقوع زلزله در غرب کشور اشاره کرد و بیان داشت: اسکان اضطراری و موقت 12 روستای سر پل ذهاب در استان کرمانشاه به سپاه خوزستان واگذار شد که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در این روستاها 350 خانوار ساکن هستند، اظهار کرد: تا کنون 279 کانکس با کمک مردم، ادرات و نهادها ساخته شد و برای اسکان موقت زلزله‌زدگان ارسال کردیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان افزود: همچنین تا کنون 100 کامیون اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان روستاهای سر پل ذهاب در استان کرمانشاه از نقاط مختلف استان خوزستان ارسال شد.

سردار شاهوارپور اذعان کرد: سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان این آمادگی را دارد تا در مواقع بحران به میدان بیاید و با کمک دیگر دستگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/گ

279 کانکس به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.