رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با سران کنگره در کمپ دیوید حضور یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که در کمپ‌دیوید به سر می‌برد، امشب در یک کنفرانس خبری زنده شرکت کرد.

ترامپ در این کنفرانس به معضل حاد مواد مخدر در آمریکا اذعان کرد.

او در این باره گفت: موضوعی که اکنون مورد بحث و گفت و گوی ما قرار دارد مربوط به مواد مخدر است که به کشور ما سرازیر می‌شود و ما باید جلوی این کار را بگیریم. میزان ورود مواد مخدر به حدی است که در سال‌های گذشته به این شکل نبوده است. مواد مخدر چه به صورت سنتی و چه به صورت صنعتی هرگز اینگونه در کشور نبوده است. ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم.

ترامپ در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اینکه چرا ضرورت داشت او (ترامپ) درباره وضع سلامت ذهنی خود توئیت کند، گفت: علت این بود که من به بهترین دانشگاه‌ها رفته‌ام، من دانشجویی بسیار عالی بودم که وقتی فارغ التحصیل شدم میلیارد‌ها و میلیارد‌ها دلار درآمد داشتم و یکی از برترین افراد در بخش کسب و کار شدم. من به تلویزیون رفتم و به مدت ده سال موفقیت‌های بسیار عالی داشتم. من فقط یک بار برای ریاست جمهوری نامزد شدم و همان یکبار هم پیروز شدم. من از فردی دارم درباره خودم می‌شنوم (نویسنده کتاب آتش و خشم) که می‌دانم او هیچ شناختی از من ندارد و اصلا من را نمی‌شناسد. او گفته به مدت سه ساعت در کاخ سفید با من مصاحبه کرده است، اما اصلا چنین چیزی وجود ندارد و این از تخیلات اوست.

رئیس جمهور آمریکا همچنین درباره مذاکره دو کره گفت: رئیس‌جمهور کره جنوبی با من تماس گرفت و به خاطر موضع سرسختانه‌ام (در قبال کره شمالی) تشکر کرد. ۲۵ سال بود که چنین موضعی گرفته نشده بود.

ترامپ همچنین درباره تمایل به تماس تلفنی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت: من همیشه به مذاکره اعتقاد داشته‌ام.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت: پس از سال‌ها تحقیق مشخص شده است که هیچ تبانی بین ما و روسیه وجود نداشته است. بین هیلاری کلینتون و مجمع ملی دموکرات‌ها از یکسو و روس‌ها از طرف دیگر تبانی وجود داشته است. متاسفانه شما خبرنگاران این موضوع را خیلی مورد پوشش خبری قرار نمی‌دهید!

 رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه در توهینی دوباره به مهاجران گفت: کسانی که با قرعه‌کشی سالانه وزارت خارجه (لاتاری) به آمریکا می‌آیند و شهروند می‌شوند، بهترین‌های کشورشان نیستند. این برنامه به یک فاجعه برای آمریکا بدل شده و باید زودتر بساطش جمع شود.

 او قبلا هم این دسته از مهاجران را «زباله» خوانده بود.

 مایک پنس معاون ترامپ نیز در این نشست خبری مشترک گفت: سال 2017 سال دستاورد‌های فوق العاده در آمریکا بود. سران کنگره که امروز در اینجا حضور دارند شرکای بسیار عالی برای رئیس جمهور و کل دولت آمریکا بودند و باعث شدند که منافع آمریکا به خوبی به پیش برود. ما در حال تقویت ارتش هستیم، از ضابطان قضایی حمایت می‌کنیم و مشغول اصلاحات در بخش قوانین هستیم.

انتهای پیام/

کنفرانس خبری دونالد ترامپ در کمپ دیوید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار