پایگاه اینترنتی «واشنگتن فری بیکن» در مطلبی فاش کرد مقامات کاخ سفید بر توسعه راهبرد خود در حمایت از آشوب‌ها در ایران متمرکز شده‌اند.

واشنگتن فری‌بیکن: کاخ سفید در حال تدوین راهبرد‌هایی برای تقویت ناآرامی‌ها در ایران استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «واشنگتن فری بیکن» در مطلبی نوشت مقامات امنیت ملی کاخ سفید بر توسعه راهبردهایی برای حمایت از آشوب‌ها و دامن زدن به آنها در ایران متمرکز شده‌اند. با این حال، آنها در بلاتکلیفی حفظ یا لغو توافق هسته‌ای قرار گرفته‌اند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از چند منبع آگاه گزارش داد مقامات امنیت ملی کاخ سفید در حال تدوین راهبردهایی برای دامن زدن به ناآرامی‌های اخیر در ایران هستند، اما هنوز درباره اینکه آیا در چارچوب این راهبردها بهتر است آمریکا توافق هسته‌ای ایران را حفظ کند یا خیر، به جمع‌بندی لازم نرسیده‌اند.

به نوشته این روزنامه،‌ مقامات امنیت ملی کاخ سفید به دنبال راهکارهایی برای  تقویت نارضایتی‌های مردمی در ایران هستند و در این میان،‌ برخی از آنها معتقدند تمدید تحریم‌های هسته‌ای تعلیق شده از سوی ترامپ علیه نهادهای ایرانی از جمله بانک مرکزی این کشور ممکن است این راهکارها را بی‌اثر کند.

مقامات آمریکایی به موقعیت دشواری که در آن قرار گرفته‌اند، اذعان دارند. «ریچارد گلدبرگ» از مقامات ارشد سابق آمریکا و از نزدیکان «مارک کرک»، سناتور جمهوری خواه ایالت ایلینوی و معمار تحریم‌های بیشتر کنگره علیه ایران، گفت:  اگر شما رئیس جمهور باشید و ببینید ایرانی‌هایی در مخالفت با دولت به خیابان‌ها آمده‌اند، چطور تحریم‌ها را مدیریت می‌کنید تا مانع رسیدن پول به دولت و نهادهای وابسته به آن شوید؟

وی ادامه داد: ما به یک استراتژی جامع برای حمایت از آشوب‌ها در ایران نیاز داریم. این راهبردها باید شامل توقف مسیر انتقال پول به دولت ایران باشد.

شایان ذکر است ترامپ باید طی یکی دو هفته آتی درباره تمدید شش ماهه معافیت‌های تحریمی ایران ذیل برجام تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/

افشاگری واشنگتن فری بیکن درباره تلاش آمریکا برای حمایت از آشوب‌ها در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۶ دی ۱۳۹۶
باید برای تودهنی زدن به آمریکا از نقاطی که تصورش را نمی کنند حمله متقابل به آنها انجام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۶ دی ۱۳۹۶
بیخودتلاش نکنید،البته عده ای که نان میخورن از طریق شما خوشحال میشن،ولی بدانید انگار پول آمریکا را درجوب آب میاندازید،خودتان ضرر میکنید،نصیحت گوش کنید وسرتان را به زندگی خود گرم کنید.
ملت ایران اسلامی هوشیار است و وارد بازی شوم شما نمیشود.
مرگ بر اسرائیل و آمریکا و انگلیس و آل سعود ومنافقین کوردل وسلطنت طلبان.
آخرین اخبار