رییس کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه گفت باید دست مداخله‌گر آمریکا را در جهان کوتاه کرد.

مقام ارشد روس: باید دست مداخله‌گر آمریکا در جهان را کوتاه کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، کنستانتین کاساچوف -- سناتور ارشد و رییس کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه -- در یکی از تندترین انتقادات خود از مواضع و اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و برخی مقامات این کشور درباره وقایع ایران گفت: باید دست مداخله گر آمریکا در جهان را کوتاه کرد.

کاساچوف در گفتگویی مفصل درباره وقایع روزهای اخیر در ایران ، که خبرگزاری تاس آن را منتشر کرد، گفت: وقتی دونالد ترامپ به اغتشاشگران در ایران وعده پاداش در آینده می دهد، این یعنی دخالت بی شرمانه و زشت، که در سازمان ملل قابل پیگرد است.

این سناتور شناخته شده روس با طرح این سوال که چه کسی این حق و اجازه را به آمریکا داده است تا در امور داخلی همه کشورها دخالت کند افزود: کشورهای جهان باید رسما دست این کشور خودخواه و تحریک کننده جهانی را کوتاه کنند.

وی با اعلام حمایت کامل روسیه از بیانیه اخیر نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، درخصوص دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران گفت: ما نیز دخالت وقیحانه سردمداران کاخ سفید در امور داخلی ایران و تحریک مردم به شورش و خشونت از سوی امریکا را به شدت محکوم می کنیم و آن را اقدامی بی شرمانه می دانیم.

رییس کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه تاکید کرد: آمریکا با درخواست از شورای امنیت سازمان ملل ، برای برگزاری نشست اضطراری درباره وقایع ایران ، در حقیقت قصد دارد به دخالت آشکار و زشت خود در امور داخلی ایران ، جنبه قانونی ببخشد.

کنستانتین کاساچوف با یادآوری اقدامات آمریکا در به راه انداختن انقلاب رنگی در کشورهای مختلف ، از جمله در کشورهای همسایه روسیه ، گفت: سران کاخ سفید نمی فهمند که ایران جایی نیست که آمریکا بتواند به سبک کشورهایی که در آنها شورش و انقلاب رنگی به راه انداخت، انقلاب رنگی متمایل به غرب ایجاد کند.

انتهای پیام/

مداخله آمریکا در امور داخلی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۶ دی ۱۳۹۶
یکی از راه های مهم کوتاه کردن دست مداخله گر آمریکا حذف دلار از مبادلات تجاری در جهان است
آخرین اخبار