مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مَکُّران گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال برای انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار به طول ۲۹۰ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصد تا کنون هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدرضا موثقی نیا مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مَکُّران اظهار داشت: انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار با هدف گازرسانی به مردم منطقه، تامین سوخت مورد نیاز طرح‌های بزرگ پتروشیمی، فولاد و استفاده نیروگاه‌های برق، پارسال با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس کلنگ زنی شد.

موثقی نیا  تصریح کرد: از مجموع ۲۹۰ کیلومتر خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار ۲۰۱ کیلومتر لوله ۵۶ اینچ، ۴۴ کیلومتر ۴۴ اینچ، ۲۰ کیلومتر ۲۰ اینچ و ۲۵ کیلومتر ۱۶ اینچ است.

وی گفت: برای نخستین بار شهرک پتروشیمی مکران با سرمایه گذاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی متولی اصلی انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار است.

وی افزود: هم اینک ۲۸ کیلومتر از این پروژه لوله گذاری شده و ۳۷ کیلومتر دیگر نیز بازگشایی و آماده لوله گذاری است.

مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مَکُّران گفت: با تکمیل خط لوله گاز زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه گذاران صنایع مختلف مستقر در چابهار از جمله در شهرک پتروشیمی مکران فراهم می‌شود و منجر به جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و رفع نگرانی سرمایه گذاران در خصوص تامین به موقع خوراک مجتمع‌های پتروشیمی می‌شود.

موثقی نیا ادامه داد: انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار آغازگر تحول صنعت و پتروشیمی در منطقه مکران سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: خط انتقال گاز با عنوان خط لوله هفتم صلح از عسلویه تا ایرانشهر به طول ۹۰۷ کیلومتر سال ۱۳۸۵ آغاز و در سال ۱۳۸۹ گاز به ایرانشهر رسید.

وی بیان کرد: خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار علاوه بر ارائه خدمات به مردم نیکشهر، قصرقند، فنوج، چابهار و سرباز نیاز بزرگترین پروژه‌های صنعتی و صادرات محور همچون پتروشیمی و فولاد مستقر در شهرک پتروشیمی مکران را برآورده می‌کند.

وی تصریح کرد: ساخت پروژه‌های عظیم صادراتی نظیر پتروشیمی در سیستان و بلوچستان تا کنون سابقه نداشته است و رسیدن گاز می‌تواند تحولات بزرگی در حوزه اشتغال و پیشرفت و توسعه منطقه ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مَکُّران گفت: هم اینک ۳۵۰ نفر در این پروژه بزرگ مشغول به کار هستند.

موثقی نیا با بیان اینکه ظرفیت انتقال گاز در این خط لوله ۱۱۰ میلیون مترمکعب در روز است، خاطرنشان کرد: ۵۷ میلیون مترمکعب از ظرفیت یاد شده به مصرف مجتمع‌های مستقر در شهرک پتروشیمی مکران، ۱۳ میلیون مترمکعب برای مصارف خانگی و ۱۰ میلیون مترمکعب در اختیار ۲ نیروگاه برق چابهار، کنارک و سایر طرح‌های صنعتی و معدنی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده مشعل گاز در بهار سال ۱۳۹۸ در چابهار روشن خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اشتغال ۳۵۰ نفر در پروژه بزرگ  نگین مکران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار