رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت : رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به آبادانی و توسعه سواحل مکران دارند و دستورات لازم را صادر کرده اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به آبادانی و توسعه سواحل مکران دارندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در نشست با مدیران شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران گفت: آماده سازی به موقع زیرساخت‌های ریلی، بندری، جاده‌های ترانزیتی، فرودگاه و طرح‌های بزرگ و کوچک در چابهار سبب تشویق و جذب بهتر سرمایه گذاران خارجی برای حضور در این منطقه راهبردی می‌شود.

خزاری افزود: چابهار موقعیت خوبی در زمینه اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی نظیر پتروشیمی و فولاد دارد.

وی ادامه داد: مسئولان و به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به آبادانی و توسعه سواحل مکران دارند و دستورات لازم را صادر کرده اند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی بیان کرد: باید دولت بخش خصوصی را حمایت کند تا بتواند با بهره لازم از امکانات زیرساختی سبب توسعه و اشتغال در این منطقه محروم شود.

وی تصریح کرد: گزارشی از مشکلات طرح‌های بندر چابهار را به مقام معظم رهبری ارائه می‌کنم تا مورد رسیدگی بیشتر قرار گیرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: مسئولان تمام تلاش خود را برای آماده سازی زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه راه آهن انجام دهند.

خرازی یکی از اهداف سفر به چابهار را بررسی امکانات زیرساختی این منطقه راهبردی برای سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: آمار و اطلاعات ارائه شده و مشکلات پیش روی طرح‌های زیرساختی حمل و نقل به رهبر معظم انقلاب گزارش خواهد شد.

وی بیان کرد: راه آهن یکی از زیرساخت‌های مهم و مطمئن حمل و نقل در سیستان و بلوچستان است که می‌تواند جابه جایی کالا و مسافر در حجم بالا را انجام دهد.

وی ادامه داد: تکمیل راه آهن چابهار - سرخس و پیشرفت ۲۷ درصدی آن با وجود مشکلات مالی خوب بوده است و باید هرچه سریعتر مشکلات مالی آن نیز مرتفع شود.

 رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و هیات همراه دیروز وارد فرودگاه کنارک شدند و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد و فرماندار چابهار قرار گرفتند.

این هیات در سفری سه روزه علاوه بر بازدید از ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی، گردشگری و صنعتی چابهار در نشست‌هایی با مسئولان و فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات پیش رو را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

در این سفر اعضای شورای راهبردی روابط خارجی و استاندار سیستان و بلوچستان از طرح‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی در دست اجرا نظیر کارخانه فولاد، طرح توسعه بندر شهیدبهشتی، اسکله صیادی و گردشگری و نوار ساحلی چابهار - گواتر دیدن می‌کنند.

برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران پروژه‌های بزرگ نظیر راه آهن چابهار- سرخس، مجتمع پتروشیمی توسعه نگین مکران و راه آهن از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این سفر است.

بازدید از منطقه حاشیه نشینی کمب، بنادر صیادی رمین، پسابندر و کنارک، شهرک صنعتی کنارک و منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار از دیگر برنامه‌های سفر رئیس و اعضای شورای راهبردی روابط خارجی به سواحل مکران (چابهار وکنارک) است.

انتهای پیام/ع

آماده سازی به موقع زیرساختهای چابهار سبب جدب سرمایه گذار خارجی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار