فرماندار چابهار گفت: مهمترین شاخص توسعه سواحل مکران، مردم و جامعه محلی این منطقه هستند.

مهمترین شاخص توسعه سواحل مکران مردم منطقه هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ایوب درویشی در سومین نشست هماهنگی مسئولان سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان های منطقه ۸ کشور که صبح امروز در چابهار برگزار شدگفت: بسیار خرسندیم که چابهار به عنوان میزبان انتخاب شده است که هم می توان از پتانسیل ها و ظرفیت های بی بدیل به عنوان یکی از محورهای توسعه ای منطقه یاد کرد و همچنین در آن روی سکه نیز می توان محرومیت های فراوان آن را از نزدیک مشاهده کرد.

وی افزود: از لحاظ شاخص های آموزشی در همه ی ابعاد، چابهار دارای پایین ترین در کشور و حتی در استان قرار دارد، چابهاری که قرار است به محور توسعه شرق کشور تبدیل شود .

وی ادامه داد: بدون تردید از عوامل عمده مشکلات بخشی نگری، بومی نگری و نگاه اختصاصی است چون نگاه ملی در آن نادیده گرفته شده است.

فرماندار ویژه چابهار در ادامه بیان کرد: چابهار بهترین نقطه برای ورزش های آبی است اما کشورهای اطراف ما با صرف سرمایه های هنگفت به سرعت در حال رشد هستند که ما با آنها فاصله ی زیادی داریم، متاسفانه ما در چابهار یک شناگاه مطمئن و امن نداریم که با رسالت توسعه سواحل مکران مغایر است.

وی افزود: ۴۳۰ روستا در سطح شهرستان چابهار آبرسانی سیار می شوند که سهمیه روزانه آنها ۱۵ لیتر می باشد، روستاهایی که جمعیت چندهزار نفری دارند اما متاسفانه از شبکه آبرسانی بی بهره اند.

وی ادامه داد: اگر برای این محرومیت ها تدبیری مناسب اندیشیده نشود میتواند مانعی جدی برای توسعه سواحل مکران باشد ، که میتوان گفت یکی از عوامل اصلی حاشیه نشینی گسترده در منطقه به دلیل همین محرومیت ها است.

انتهای پیام/گ

توسعه سواحل مکران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار