مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد خوزستان گفت: تفاهم نامه‌ای مبنی بر اجرای طرح‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد خوزستان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه کانون‌های مساجد با دفتر امور روستایی استانداری خوزستان، بیان داشت: این تفاهم‌نامه مبنی بر اجرای طرح‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در سطح روستاها از ۱۹ مهر آغاز شد.

وی با بیان اینکه از آن تاریخ تاکنون طرح‌های مختلفی از سوی کانون‌های مساجد روستایی ارائه شد، گفت: جمعا ۲۶ طرح دریافت و در این مدت جرح و تعدیل شد. این طرح‌ها به دفتر امور روستایی برای انجام بازنگری و اعلام نظر ارائه شده است و پس از تأیید دفتر امور روستایی منابع مالی اجرای این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود.

براتی ادامه داد: شکل اجرا و کانون مجری این طرح‌ها نیز پیش‌بینی شده که پس از تأیید برای اجرا ابلاغ می‌شود. در صورت نهایی شدن اجرای این طرح‌ها، کانون‌های مجری دعوت شده و نکات لازم به آن ها گفته خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد خوزستان با بیان اینکه کانون‌ها در پیشنهاد طرح موردنظر خود آزاد بودند، گفت: هر کانون به تشخیص خود و به فراخور منطقه جغرافیایی و ضرورتی که احساس می‌کرد در انتخاب طرح موردنظر مختار بود. طرح‌های رسیده در حوزه حفظ قرآن، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سلامت و امنیت روانی خانواده‌ها، مسائل آموزشی و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، تقویت فرهنگ حجاب و تسهیل امر ازدواج، رسوم محلی و عشایری، نخبه‌پروری و همچنین کارآفرینی بودند.

وی بیان داشت: ما در پیشنهاد طرح‌ها از کانون‌های روستایی خواسته بودیم که صرفاً روستای خود را در نظر نگیرند و حداقل طرح‌ آن ها 10 روستای اطراف آنجا را نیز پوشش دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.