دبیر جشنواره ملی ملکوت از اجرای طرح ملکوت در شهرستان اندیمشک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابوالفضل خراسانی، دبیر جشنواره ملی ملکوت اظهار کرد: جامعه نیازمند ترویج آموزه های دینی است، لذا طرح ملی ملکوت در این راستا با هدف ترویج هرچه بیش تر آموزه های دینی و معرفتی در شهرستان اندیمشک اجرا می گردد.

وی یکی از رویکردهای اصلی طرح ملی ملکوت را ترویج منظومه معرفتی دین براساس نظرات آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید و مفسر بزرگ قرآن کریم عنوان کرد.

خراسانی اذعان داشت: گام نخست این جشنواره در شهرستان اندیمشک تشکیل رشته تخصصی تفسیر قرآن در این شهرستان است که پیگیر راه اندازی آن هستیم.

دبیر جشنواره ملی ملکوت تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی، مسابقات و همایش هایی نیز در دل این طرح بزرگ فرهنگی تعریف شده و اجرایی می گردد.

این مقامم مسئول بیان داشت: برنامه کامل این جشنواره تدوین شده و با مشارکت دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و نهادهای فرهنگی شهرستان اندیمشک در آینده نزدیک انجام می گیرد.

پیمان جهانگیری، فرماندار شهرستان اندیمشک هم با اشاره به اهمیت فرهنگ قرآن در جامعه اسلامی اذعان کرد: مانوس بودن با قرآن و کلام الهی عامل موفقیت مردم در جامعه اسلامی است.

وی در ادامه گفت: یکی از مهم ترین راه های مبارزه با معضلات اجتماعی، ترویج معنویت و ارزش های دینی با تکیه بر گنجینه معنوی کلام الهی در سطح جامعه است.

جهانگیری اظهار داشت: اجرا برنامه های فرهنگی شاخص با تلاش متولیان فرهنگی و ادارات مربوطه در اندیمشک اولویت مهمی است که می توان آثار منفی بسیاری از برنامه های دشمنان از جمله شبکه های اجتماعی را کم تر کند.

فرماندار اندیمشک افزود: دستگاه های اجرایی شهرستان برای اجرای برنامه ملی ملکوت آماده همکاری کامل است و برای ترویج فرهنگ قرآن و برنامه های مذهبی و معنوی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد شد.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری، امام جمعه اندیمشک هم فاصله گرفتن از قرآن را موجب ایجاد مشکلات زیاد در سطح جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: باید برای بخش های قرآنی در جامعه بیش از همیشه وقت و انرژی گذاشته و هزینه های بیش تری صرف کرد.

وی اذعان داشت: انجام کارهای قرآنی و تفسیر قرآن کریم با بهره گیری از ظرفیت مراجع عظام و حوزه های علمیه در سطح کشور ضروری است.

حجت الاسلام حسینی نوری تصریح کرد: شخصیت جوانان ما نیازمند خوراک فرهنگی آمیخته به قرآن است و برای معرفی سبک زندگی سالم و پایدار باید ارتباط جوانان با قرآن را محکم تر کرد.

امام جمعه اندیمشک بیان داشت: در حالیکه بسیاری از دشمنان اسلام و گروه های تکفیری درتلاش برای معرفی چهره ای نادرست از اسلام و مسلمین هستند باید با ترویج فرهنگ قرآن و عمق مفاهیم آن، توطئه های آن ها را خنثی کرد.

انتهای پیام/گ

طرح ملکوت در اندیمشک اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.