مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از تشدید طرح ممیزی بهداشتی مراکز پرورش و نگهداری حیوانات خانگی خبر داد.

تشدید طرح ممیزی بهداشتی مراکز پرورش و نگهداری حیوانات خانگی به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان دکتر حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان امروزه اهمیت دو چندانی پیدا کرده و نه تنها از لحاظ بهداشتی و سلامت جامعه، بلکه از نظر اقتصادی جایگاه خاصی دارند.


دکتر رشیدی تصریح کرد: بیشترین بیماری‌هایی که از طریق حیوانات خانگی به انسان منتقل می‌شود انواع بیماری‌های انگلی جلدی و قارچی جلدی است که اگر فرد با حیوان آلوده تماس داشته باشد احتمال ابتلا به بیماری را پیدا می‌کند.

دکتر مهدی برهانی دبیر کمیته فنی بیماری‌های انگلی مشترک بین انسان و حیوان نیز در همین رابطه اظهار داشت: با توجه به مصوبات کمیته فنی بیماری‌های انگلی و همچنین افزایش تعداد مراکز پرورش و نگهداری حیوانات خانگی از جمله سگ اقدام به تشدید بازرسی بهداشتی از این مراکز نمودیم و نکات بهداشتی به پرورش دهندگان نیز گوشزد شد.

وی با بیان اینکه هر روز بر تعداد افرادی که به نگهداری حیوانات خانگی رو می‌آورند اضافه می‌شود از آنان خواست که در صورت تصمیم بر خرید و نگهداری حیوانات خانگی، تمامی احتیاط‌های لازم بهداشتی را رعایت کرده و علاوه بر دارا بودن شناسنامه حیوان از برنامه واکسیناسیون و دارو‌های ضد انگلی نیز اطمینان حاصل کنید.

انتهای پیام/ح

طرح ممیزی دامپزشکی روی مراکز نگهداری حیوانات خانگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار