از ابتدای سال آب جاری تاکنون میزان ورودی روان آب ها به سدهای ایلام کاهش قابل ملاحظه ای داشته بطوریکه حجم آب موجود در مخازن و پشت سدهای سه گانه استان نزدیک به 204 میلیون متر مکعب است.

کاهش ورودی روان آب ها به سدهای ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ کمبود بارش های پاییزی و نزولات جوی در سال زراعی پیش رو ( 96 - 95) استان ایلام را در ردیف کم بارش ترین استان های کشور قرار داده است، استان ایلام در حالی فصل پاییز را پشت سرنهاده که بیشتر ایام پاییز به علت کاهش باران دچار خشکسالی بود، هر چند در مقایسه مدت مشابه با سال گذشته پاییز امسال از وضعیت بارشی بهتری برخوردار بود.

هرچند پاییز امسال چندین دوره بارش باران رخ داد اما میزان بارش های پاییزی نسبت به میانیگن بلندمدت 50 درصد کاهش یافته است.

در ابتدای سال زراعی جاری بیشترین بارش در شهرستان ایوان با 95 میلیمتر ثبت شده که نسبت به پارسال 25 درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت 45 درصد کاهش یافته است.

در این بازه زمانی کمترین بارش ها نیز در شهرستان مهران با 21 میلیمتر بوده که نسبت به بارش های پارسال 100 درصد افزایش و در مقایسه با بلندمدت 70 درصد کاهش داشته است.

در مجموع پاییز امسال میزان بارندگی در استان 87 میلیمتر بوده که در مقایسه با سال گذشته 321 درصد افزایش و در قیاس با بلندمدت 42 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ د

کاهش میزان بارش های پاییزی در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.