شهردار مشهد گفت: بهسازی و بازپیرایی بازار رضا (ع) با مشارکت شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی و کسبه این بازار و همچنین انجمن بازار انجام خواهد شد.

شهرداری برای بهسازی و بازپیرایی بازار رضا (ع) وارد عرصه شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ تقی‌زاده خامسی در بازدید از بازار رضا (ع) و در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود:۴۲ سال از ساخت بازار رضا (ع) می‌گذرد، اما از آن زمان تاکنون، کار جدی برای بازپیرایی این بازار صورت نگرفته است.

 
وی گفت: خوشبختانه آستان قدس رضوی تصمیم گرفته برای بهسازی و بازپیرایی بازار رضا (ع) وارد عرصه شود و در این راستا اقداماتی انجام دهد که طبیعتا اقدامات لازم در این زمینه باید با همکاری شهرداری مشهد، کسبه و انجمن بازار صورت پذیرد.
 
شهردار مشهد افزود: این بازار شکل قدیمی به خود گرفته است که با تمیز کردن و نماسازی بهتر، ایجاد ورودی‌های جدید می‌توان آن را سر و سامان داد.
 
تقی‌زاده خامسی تصریح کرد: در هر کجای دنیا اگر بازاری داشتند که سالانه ۲۰ میلیون نفر مشتری و بازدید کننده داشت قطعا کار‌های جدی‌تری برای بهسازی آن انجام می‌دادند. ما نیز مصمم هستیم دست به دست هم دهیم تا با کمک کسبه و آستان قدس رضوی، رنگ و بوی جدیدی را به بازار رضا (ع) ببخشیم.

وی گفت: با طراحان خوبی در این زمینه وارد مذاکرده شده‌ایم. طرح‌هایی نیز در گذشته آماده شده که ما کار را ادامه خواهیم داد.
 
شهردار مشهد افزود:ما هیچ تداخلی در سبک معماری این بازار انجام نداده و فقط نسبت به نظافت، بهسازی، ایمن‌سازی، استحکام بخشی و زدودن آن بخش‌هایی که به بنای بازار اضافه شده است اقدام خواهیم کرد تا در مدتی کوتاه شاهد تغییر وضعیت داخلی و بیرونی این بازار باشیم.

تقی زاده خامسی با بیان اینکه شهرداری مشهد همه بافت‌های قدیمی ثبت شده و حتی ثبت نشده شهر را حفظ می‌کندگفت: ۱۴ مورد از خانه‌های تاریخی در اطراف حرم مطهر شناسایی شده که به تدریج در حال تملک آن‌ها هستیم تا مورد بهسازی و بهره‌برداری درست قرار گیرد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

بازدید شهردار مشهد از بازار رضا (ع)

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۹ دی ۱۳۹۶
مثل محوطه حرم و نیز میدان شهدا که دیگر روح و صفای مشهد سابق را ندارد، بازار رضا را اونقدر بازپیرایی نکنید که کلا چهره بازار عوض شود