قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه ٢١ تخت ICU در دورود در حال تجهیز و راه‌اندازی است، گفت: در بیمارستان شهدای هفتم تیر، به زودی بخش آنژیوگرافی هم راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت  در بازدید از بیمارستان شهدای هفتم تیر دورود گفت: خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت، تمام بخش‌های بیمارستان شهدای هفتم تیر دورود که قریب به ٤٥ سال عمر دارد، بازسازی شد.

وی ادامه داد: دورود ١٨٠ هزار نفر جمعیت دارد که برای این جمعیت ٢١ تخت ICU ساخته شد که در حال تجهیز بوده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر حریرچی با بیان اینکه در این بیمارستان به‌زودی بخش آنژیوگرافی راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: اورژانس و کلینیک ویژه بیمارستان که در سطح شهر است، با پیشرفت فیزیکی ٦٠ درصدی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: دورود با کمبود پزشک عمومی و پزشک متخصص روبرو است، به طوری که فقط ١٤ پزشک متخصص وجود دارد و همچنین بیمارانی که برای ویزیت پزشک عمومی به بیمارستان مراجعه می‌کنند، بیش از یک ساعت به انتظار می‌نشینند.

وی با تاکید بر اینکه توزیع پزشکان در کشور باید متناسب باشد، افزود: البته کمبود پزشک عمومی مشکلی است که در تمام کشور وجود دارد و شاید به توزیع نامناسب پزشک مربوط باشد، چراکه توزیع پزشک فقط در دو سال ابتدایی فارغ‌التحصیلی پزشکان برعهده ماست و بعداز آن به تصمیم شخصی آن‌ها مربوط می‌شود.

دکتر حریرچی بیان کرد: علیرغم اینکه حضور پزشکان در تهران و برخی شهر‌های بزرگ با تراکم روبرو است، در این شهرستان پزشک عمومی به تعداد کافی تامین نشده است.

وی با بیان اینکه در دورود درمانگاه شبانه‌روزی وجود ندارد، اظهار داشت: امیدواریم با تربیت بیشتر پزشک عمومی و توزیع مناسب آن، مشکلات این‌گونه شهرستان‌ها رفع شود.

انتهای پیام/م

راه‌اندازی ٢١ تخت ICU در دورود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.