نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:در آخرین بررسی‌های صورت گرفته دشواری تامین مالی از بانک‌ها به عنوان مهمترین مانع از دیدگاه فعالان بخش خصوصی بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حسین سلاحورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد:در رابطه با طرح توسعه زاگرس میانی جلساتی برگزار شده و قرار بر این شد برنامه ریزی شود که دبیرخانه‌ای با حضور کارشناسان ۶ استان تشکیل و اقدامات کارشناسی مورد نیاز انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین پیرو جلسات گذشته این شورا مقرر شد که شاهد ساماندهی ورودی جنوبی شهر خرم‌آباد باشیم که تاکنون اقداماتی در این راستا صورت گرفته است.

این مسوئل بیان کرد: تقسیم وظایفی در این راستا صورت گرفته و اقداماتی مد نظر قرار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان عنوان کرد: تشکل‌های اقتصادی سراسری می‌توانند درخواست‌های خود را برای اصلاح دستورالعمل‌های مخل کسب و کار اعلام کرده و این موضوع می‌تواند در شورای گفت‌وگو بررسی و اجرایی شود.

سلاحورزی اظهار داشت: در دنیا موسسات متعددی هستند که در زمینه سهولت کسب و کار فعالیت کرده و رتبه کشور‌ها را اعلام می‌کنند.

وی عنوان کرد: مطابق برنامه‌گذشته می‌بایست در ایران سالانه ۱۰ رتبه بهبود رتبه سهولت کسب و کار داشته باشیم، اما در سالجاری در رتبه بندی جهانی با نزول ۴ رتبه‌ای مواجه شده‌ایم.

نایب رئیس اتاق ایران عنوان کرد: در آخرین بررسی‌های صورت گرفته دشواری تامین مالی از بانک‌ها به عنوان مهمترین مانع از دیدگاه فعالان بخش خصوصی بوده است.

سلاحورزی بیان کرد:استان‌های گیلان، فارس و مرکزی بوده و بدترین آن‌ها خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و لرستان بوده و البته فاصله بین استان‌ها خیلی کم بوده و در کشور ما وضعیت کسب و کار عموما خوب نیست.

وی گفت: بر اساس قانون دستگاه‌های مرتبط با حوزه کسب و کار باید یک معاون بهبود حوزه کسب و کار داشته باشند.

انتهای پیام/م

تامین مالی از بانک‌ها مهمترین مانع فعالان بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.